''Güney Afrika'da Bir Üniversitenin Girişinde ki yazı''


 ''Bir ülkeyi yok etmek için atom bombası veya uzun mesafeli füzelere ihtiyaç yoktur. Bunun için eğitim seviyesini düşürmek ve kopya çekilmesine müsaade etmek yeterlidir.''

 

Eğitim ve öğretim bir ülkenin olmazsa olmazlarındandır... Yurdun, her aşamadaki -İlk, orta, lise, üniversite, lisans üstü- eğitimi oturmamışsa, aksaklıklar varsa, o okullardan mezun olan öğrencilerde içinden çıktıkları toplumlara yeterince faydalı olamayacaklardır...

 

Amerika'da ki eğitim sistemi içinde yapılan sınavlarda çoğu zaman öğretmenler soruları verip sınav salonundan çıksa bile kimse kopya çekmeye yeltenmemektedir... Herhangi bir kişi kopya çekmeye kalktığı zaman arkadaşları tarafından sert bir şekilde uyarılmaktadır... Ne güzel toplumun bu bilinç düzeyine ulaşması...

 

Bir ülke de eğitim seviyesi düştüğü zaman, bunun ortaya çıkardığı vahim sonuçları toplumun her yerinde görebilirsiniz... Sevgi, saygı, hoşgörü yok olur önce... İnsan ilişkileri tekdüze hale gelir... Kalıplaşmış davranışlarını dışına çıkamaz o toplumun insanları... Biat kültürü alıp başını gider... Anarşi ve terör toplumu bulaşıcı bir hastalık gibi sarar...

 

Çok kısa bir zaman önce Ankara'da bir üniversitede yaşanan hazin olay hepimizi derinden üzmüş ve yaralamıştır... Hukuk Fakültesinde kopya çeken öğrencinin kağıdını alan öğretim görevlisi, öğrenci tarafından vahşice katledilmiştir... Bir de bu kopya çekenlerin mezun olduğunu düşünseniz ya, ne kadar vahim bir durumdur bu. toplum açısından...

 

Hele hele üniversitelerde kopya çekenler asla affedilmemeli ki yarın doktor, hakim, inşaat mühendisi, eczacı, asker olduklarında insanların hayatları ile oynanmasın... Buna okullarda göz yumanların vebali de ağır olacaktır...

 

Yıllar önce çekilen Hababam Sınıfı Filmleri her ne kadar bizleri güldürse de, aslında eğitim sistemimizin içler acısı durumunu da gözler önüne sermektedir... Kakara ve kikiri ile geçirilen eğitim hayatının öğrenciye katacağı fazla da bir şey yoktur...

 

 Günümüzde, devlet ve özel üniversiteler olarak, ikiyüzün üzerinde üniversite var yurdumuzda, ancak her üniversite de aynı eğitim kalitesini yakalamak biraz zor tabi ki... Paralı eğitim eşitsizliğe yol açmaktadır... Onun yerine milli eğitim sonuna kadar desteklenmeli ve topluma faydalı bireylerin yetişmesi için gayret gösterilmelidir, yoksa ağır bedeller ödeyeceğimiz gün gibi aşikardır...

( Ağır Bedeller Ödenir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.