Sene 2012...

Suriye'deki iç savaş nedeniyle Kilis'e sığınmış Suriyelileri ziyaret için yabancı bir grup gelir. Gelenler Mavi Hilal derneğinin yardımsever gönüllüleridir. Aralarında doktor, avukat, öğretmen, papaz... vardır.

Suriyeli öğrencilerin eğitim-öğretim gördüğü bir okuma salonuna giderler. Sınıfın birinde öğrenciler ile grup arasında şöyle bir konuşma geçer:

- Çocuklar, siz müslüman mısınız?
- Hamdülillahi rabbil-âlemîn
- Neden müslümansınız?
- En son ve mükemmel din olduğu için
- Neden hıristiyan değilsiniz?
- Hıristiyanlık bozulmuş olduğu için
- Siz neden Türkiye'ye geldiniz?
- Savaştan kaçtık
- Sizin dininiz hep savaşmayı mı emrediyor çocuklar?
- Hayır
- Peki neden müslüman ülkelerde hep savaş var?
- ???.... (Bu soru karşısında çocuklar çaresiz susarlar. Soruyu soran devam eder...)
- Ama bakın hıristiyan ülkelere. Hiç savaş yok. Herkes huzurlu. 

Çocuklar hepten susarlar. Suriyeli öğretmenler de... Ülkelerinde yaşanan iç savaşı izah edemezler.

Bu olaydan yaklaşık iki yıl sonra tanıştığım, o okuma salonunda öğretmenlik yapan Türkmen bir bayan öğretmen bu olaya kendisinin de şahit olduğunu söyledi. "Neden gereken cevabı vermediniz?" diye sorunca "ne diyebilirim ki?" deyip çaresiz boyun büktü.
( Müslümanların Hâl-i Pür-melâli başlıklı yazı Recep K. tarafından 22.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.