KAMİL OCAK KİMDİR?

Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 23 Şubat 2019

……………………………………………………………………

 

 

         Kamil Ocak Kimdir? Dedim. Bu  ismi spor salonu gündemde tutuyordu, oda  yıkılıp  yok oldu. Ama, Kamil Ocak kimdir diye sorsanız bilen, ancak 100 de, bir  çıkar diye düşünüyorum. Bugün bu devlet adamını saygı ve rahmet ile gazetemizin bu köşesinde, analım dedim.

        Kamil Ocak 19 Şubat 1914'de Gaziantep'te doğmuştur. Gaziantep 'in eski Belediye Başkanlarından ve Konya'nın Mevlevi Şıhlarından Şıh Mustafa Efendi'nin oğludur. İlkokulu Gaziantep 'te sarı mektep te okudu. Daha sonra İstanbul Robert Koleji 'ne gitti. 1935 yılında Robert Koleji 'nin Ticaret kısmından mezun oldu. 3 yıl İstanbul Merkez Bankasında çalıştıktan sonra yedek subay olarak askerliğini yaptı. 1940 yılında Gaziantep Dokumacılar kooperatif müdürlüğüne tayin edildi. 8 yıl bu görevde kaldı. Aynı zamanda 1941 yılında siyasete de girdi. 1946 seçimlerinde Demokrat partiden aday oldu. 1948 yılında Ticaret Vekâletince Gaziantep Fıstık Tarım Kooperatifleri Birliği Genel Müdürlüğüne tayin edildi. 1960 yılına kadar bu birliğin Genel müdürlüğünü yürüttü. 1950 yılında DP parti il ve idare kurulu başkanlığına, 1951 yılında DP İl Başkanlığına seçildi. 1957 yılına kadar DP parti il başkanlığı yaptı.

17 Kasım 1955 tarihinden 16 Kasım 1956 tarihine kadar Gaziantep Belediye Başkanlığı görevini yaptı. 1961 yılı genel seçimlerinde AP Milletvekili adayı idi. 1962 yılında AP İl İdare Kurulu Başkanlığına seçildi ve bu görevini 1965 yılına kadar devam ettirdi. 1963 mahalli seçimlerinde Gaziantep Belediye Meclisine seçildi ve zaman zaman başkan vekilliği yaptı. 1965 seçimlerinde AP Milletvekili olarak meclise giren Kamil Ocak yeni kurulan Süleyman Demirel Hükümetinde Spor İşlerinden Sorumlu Devlet Bakanlığı görevine tayin edildi. Bakanlığı süresince Gaziantep 'e 1 Stadyum ve 1 Spor Salonu inşa ettirmiştir. Kendi adını taşıyan stadyum, spor salonu ve spor kompleksi 2018 tarihinde yıkılarak yerine Gaziantep Büyükşehir belediyesi tarafından, park ve camii yapılma kararı alınmıştır. Kamil Ocak 1969 yılında Ankara'da vefat etmiştir. Fevzi Ocak 'ın kızı Mübeccel hanımla evli olan Kamil Ocak'ın 2'si kız, 2'si erkek olmak üzere 4 çocuğu vardır. Kamil Ocak çok iyi İngilizce,  Fransızca ve Arapça bilmekteydi. Kamil Ocak’ın oğlu Osman Ocak hayatta, Fevzi Ocak vefat etmiştir. Kızı Nükhet ocak Balkan ile, Nezihe Ocak Ankara’da yaşıyorlar. Bu devlet adamının isminin  hızla büyüyen  ve gelişen Gaziantep de, bir bulvara verilse  iyi  olur diye düşünüyorum.

 

 

( Kamil Ocak Kimdir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 23.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.