YAKINDAKİLER  UCUZ  OLUR

Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi  27 Şubat 2019

………………………………………………………………..

 

       Yakındakiler her zaman ucuz olur. Uzaklardaki kıymetli ve değerli  görülür. Bir bahçeye  girdiğinizde, aralarında gezdiğiniz elma, portakal veya incir ağaçlarının  üst dallarındaki  meyvelere uzanırsınız.  Bir köyün hemen önünde bulunan  bir pınar olur. Pınara  kimileri  taş  toprak,  kimileri çul parçası, çaput parçası , kimileri çürümüş domates, elma gibi bir şeyler atar. Eğer pınar uzakta ise, su  almaya gidenler önce pınarın içine bir bakar. Daha sonra pınarın içine atınlan  cisimleri alır.  Pınarın suyunun akıp durulmasını bekler. Pınarın suyu  durulduktan sonra, suyunu içer ve elindeki su kabını doldurduktan sonra  pınarı  terk eder.

       Bir ilde bir vali veya kaymakam iyi yönde adını etrafa duyurur. Bunu merak edenler kimdir? Kimin nesidir? Öğrendikten sonra, yaho filan yerde, filancanın oğluymuş  veya kızıymış derler.  O zat’ı muhterem kıymetten düşer. O kendilerine yakın ya, onun için, ucuz  olur.

          Şunu övünmek için söylemiyorum. Tatar asıllı Rus vatandaşı  Prof. Dr. Ramilye Yarulline  hazırlamış  olduğu bir  akademik kitap olan,  “Fırattan Volgaya Medeniyetler Köprüsü” isimli kuşe kağıda basılmış  520 sayfalık kitabında Ahmet Ayaz’a 2 sayfa yer veriyor. Osman Baymak ile Canseli Donat  yayınlamış  oldukları “Türk Dünyasında Atatürk Şiirleri” Ayrıca “Türk Dünyasında Çocuk Şiirleri” Balkan Aydınları ve yazarları Derneğinin yayımlamış  oldukları Antolojilerde bana 5-6 sayfalık yer  verirken,  Mersinde yayımlanan  MAKİ Dergisine sağ olsunlar  kıymetli dostum Abidin Güneyli kapak yaparken, il dışında sayısız illerde plaket ve madalya ile taltif edilirken, benim kurucusu olduğum derneğe, benim getirdiklerimin bir iki  kendini bilmezleri, beni görmezlikten geliyorlar. Neymiş de, ben havalıymışım. Ben her zaman kendimi ve kim olduğumu bilen birisiyim.  Ama kendini bilmeyenler , kıskançlıktan beni havalı sanıyorlar. İşte bu benim uzakta olmadığımdan. Kendilerinin aralarında oturup kalktığım için oluyor kanaatindeyim. Bir de şunu düşünüyorum. Kendi kendime.  Acaba onları çok mu sivrittim diyorum. Bir zamanlar Gaziantep’te  biz bir kaç kişiydik. Zaman  zaman da yazıyorum, söz ediyorum. Rahmetli  Vahittin Bozgeyik, Tamer Abuşoğlu, İbrahim Halil Aycan ve Ahmet Ayaz. Bir de çok değerli bir büyüğümüz vardı. Rahmetli  Cemil Cahit  Güzelbey. Mekanı  cennet olsun diyorum.  Prof. Dr. İ.Hüseyin Filiz’in  Rektörlüğü döneminde, Yılmaz Kılınç  Hocamızda Kültür Müdürlüğüne vekalet ediyordu. Bizlere Gaziantep Üniversitesinin Bahar Şenlikleri  Programını ve ekinde davetiye ve üniversiteye giriş kartı  Gönderirdi.  O zamanlarda  sanatçının ve sanatın bir değeri  vardı. Sanatın ve sanatçının  şimdi de, değeri vardır. Bu sözüm  sanattan ve sanatçıdan anlayanlar  için. Allah’ıma şükürler olsun, ben gerekse il içinde,  gerekse il dışında hak ettiğim değeri görüyorum. Bunu TV programlarımda da söylüyorum. Sevenlerim sağ olsunlar. Kitaplarım az veya çok satılıyor. Videolarımı izleyen ve dizilerde oynayan Arzu Ay gibi çok değerli hanımefendiler, internetten  telefonumu alıp beni arıyorlar. Sağ olsunlar. Yalınız sanat ortamına bazı kendini bilmezler  dolmuşlar. Bunlar görüntü kirliliği yapıyorlar. Görüntü kirliliği de, ister istemez insanların,  görüntü alanını daraltıyor. Bu sebepten bir çok sözde edebiyat sanat kuruluşlarına gitmiyorum.  Şunun da altını çizerek söylüyorum. Mümin  Uluc beyin  çağrısını sabırsızlık  ile bekliyorum. Çünkü O  nitelikli bir sanat severdir. Programlarına da nitelikli insanları davet eder. Kayseri, Nevşehir, Kırşehir, kozaklıda, ayrı ayrı szaman içinde  3 etkinlik yaptı. Sağ olsun ben hepsinde vardım. Yine  davetini  bekliyorum ve  kendisini Gaziantep’ten sevgi ve saygı ile selamlıyorum. Bir de,  her zamanki  dediğim  gibi; Kendini bilmezlere  bir  mesajdır bu. Kıskançlık bir ince  ağrıdır, ilacı bulunmaz.

 

( Yakındakiler Ucuz Olur başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.02.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.