Bir kaç gündür şiirden ziyade sözlerden bir demet yazıyorum, ilham bu yönden esince başım gözüm üstüne diyerek, devam ediyorum. Düz yazının şiirden tek farkı biraz uzun olması… Muhabbetin uzun sürmesini sağlayan bir durum ama şiir gibi tam on ikiden değil, dokuz on onbir derken on ikiden vuruyor. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Anlatırken bir konuyu anlatamamakta çok zor, tabi anlamayanın halinden daha hallicedir en sonunda anlatırsın lakin anlamayana anlatamazsın.

 

Vaktiyle aşkla o güzel gönüllü ecdat aşkla gelip geçti gittiler, lakin aşkın kokusunu bıraktılar da gittiler, torunları olarak Allah c.c.keremine şükür bunu anlayanlardan etti bizleri. Sözü daha fazla uzatmadan yazarken kalemimde şu güzel söz damladı. Hissetmeyince ne farkı var yaşayanın ölüden? Ölen bedendir ruh değil, ruh hakkın önünde, şimdi fark edebildik mi diğerini birbirinden, anlayabildik mi ayırabildik mi farklı olanla farksızı birbirinden? Ecdat bunun farkında lığını âleme imanla merhametle aşkla yaydılar gönüllere girdi, ölmediler hala gönüllerde yaşıyorlar.


Ecdat geceyi gündüze, sevgisizliği aşka varmamayı varmaya emanet ederek güzel gönülleriyle çekti gittiler. O ne güzel bir gelişti ve o ne güzel bir gidişti. Şimdi bunu yazarken haybeden salladığımı düşünen birkaç kişi çıkabilir, ama o aşk kokan iman kokan ecdadın tarih yazdığı sayfaları okumaya başlasınlar gözlerinde seller gibi duygu his yüklü gözyaşı akmazsa gelsin benden o zaman hesabını sorsunlar. İşte size bir örnek bakın bakalım böylesine güzel nurlu insan bir daha yeryüzüne gelir mi Âlemlere Rahmet gelmeden… Hz Ömer(R.A.) Hz Ali (K.V.), nurlu nuruyla âlemi ışıl tadan iki insan. Hz Ömer, bir gün Âlemlere Rahmet Peygamber efendimizin yanına giderek. Hz Ali beni ne zaman görse, selam vermeden başını önüne eğip gidiyor, diye şikâyette bulundu. Durun hemen sinirlenmeyin işin sırrına vakıf olmak için, az sabırlı olun. Âlemlere Rahmet peygamber efendimiz, Hz Ali’yi yanına çağırdı, durumu izah etti. Hz Ali gülümseyerek, sizin bir gün yolda karşılaşan iki Müslüman’dan ilk önce kim selam verirse, Âlemlerin Rabbi Allah c.c. onun için cennetten saraylar kuracağını söylediğinizi işittim, bende bu nedenle ilk önce o selam versin benden önce o saraylara o kavuşsun diye hep bekledim…

 

 Etrafıma bakınca her ne kadar birbirimize tahammül edemezsekte bizlerde ecdat gibi inşallah geride aşkın kokusunu bırakarak gideriz, dünyalık geçim telaşı mal mülk kavgası, bir gün yakamızı inşallah ölümden önce bırakırda yayarız dileğinde bulundum, sizlerde o güzel gönlünüzle âmin deyin kardeşim, diyeceğinizden de eminim zaten. Bir gün yine kapıların önünde oturur muhabbet etmek için toplanırız inşallah. Bunun lezzetini hiçbir yerde bulamayız, ah o anı bir yakalayabilsek gerisi teferruat olacaktır kardeşlerim vesselam.

Mehmet Aluç


( Hissetmeyince Ne Farkı Var Yaşayanın Ölüden... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.