Şimdi Zevatın Biri Çıkar Bunlar Hayatın Gerçekleri Diyerek Düşmanın Kıçını Öpercesine Konuşur.

 

Kime kızayım bilmiyorum, hangi dilde kızayım, kendime mi kızayım, yoksa bunca halden bilmezle bu dünyada yaşadığım için, dünyaya mı yoksa içindeki insanlara mı kızayım? Yoksa bana göre geç geldiğim bunca halden bilmezlerle yaşadığım için zamana mı, yoksa geç doğuran zavallı anneme mi? Bilemiyorum! Aklım almıyor… Biraz önce markete gittim, her gittiğimde zamların tokadıyla tokat atılmasına mı yanayım bilemiyorum.

Zengin toptancı yaptırmış mesela iki katlı villa, son rötuşları banyo musluklarını altın kaplama yer karolarını İtalya dan ithal edilen fayanslarla yapacak, nakit para kasada var ona dokunmaz, diğer kasaya bakar tam takır, biraz önce yeni aldığı son model araba için ödeme yapmıştı. Çağırır müdürü unun kilosuna bir TL zam yapılacak der, müdür efendim demeden, evladım vatandaş beş ekmek alacağına dört alsın, sağlıklı beslensin beş ekmek çok, gitti bir ekmek. Çağırır inşaat bilmem neyini, söyleyin İtalya dan gelen fayansları ustalar döşesin yarın ödeme yapılacak, banyonun altın kaplama muslukları takılsın söyle dikkatli olsunlar. Durun daha bitmedi.

 

Fırıncı una zam geldi oduna zam geldi, bende isterim maliyet kurtarmıyor, dört ekmek alacaklarına üç ekmek alsınlar, bizde biraz nefes alalım. Nedir günde beş bin ekmek pişiriyoruz, kıtlık mı var? Çocuk geçen ay Pariste okumaya başladı, okul masrafları arttı, hem vatandaşı etkilemez, az ekmek yer zayıflar sağlıklı beslenir. Telefonu alır eline Paris’te ki oğlunu arar, oğlum okulun taksiti için yarım üç bir Euro’yu gönderiyorum sen yatırırsın evladım, kafanı takma sen oku evladım oku… Gitti mi iki ekmek!

 

Arkasında bakkal arkasında servis şoförü gitti mi bir ekmek daha kaldı mı geriye iki ekmek ,geçenlerde 1 Kg peynire verdiğin parayla bugün 450 Gr peynir al vay anam vay, nedir bu hınca hınç kazanma çalma yığma lüksü özgürlüğü! Geçen mahalle marketine gittim, biberin fiyatını sordum abi 15 TL dedi, dedim ki tanzim satışta 5 TL, bana pişkin pişkin abi devlet 15 liradan alıp 5 TL ye satıyor, dedim ulan utanmaz hiç 15 alınıp 5 TL ye satılır mı, sende mi dış düşmanlarla ortak oldun da seçtiğimiz başkanı yıkmak için çalışıyorsun utanmaz, şaşırdı yok abi ne bileyim kem küm… Bu kadarda nefret ilk bakışta hem algılanılıyor, elin düşmanı bizi içten yıkmak isterken bizim o zengin kasa sevdalısı insanlarımız, fırsat diyerek vuruyor da vuruyor ulan vuruyorsun da, kendi kardeşine vuruyorsun da, karşıda düşman zevkten beş köşe olmuş kıçından gülerek yıkılmamızı seyrediyor düştüğümüz anda vatanı işgal edecek, dün on beş Temmuzun hıncı var yıkamadı şimdi içten yine yıkmayı deniyor, ah uyumayı bıraksak gözlerimizi bir açsak ah ki ah… Neyi şimdi kimi anlayayım ben?

 

Şimdi zevatın biri çıkar bunlar hayatın gerçekleri diyerek düşmanın kıçını öpercesine konuşur… Bu nasıl bir yıkım kardeşim anlamak mümkün değil! Yıkım kolayda yapımı çok zor, çekeyim bir ah daha yazıma son vermeye çalışayım ah ah ah…

Ah o asrısaadet gününde doğsaydım, O Osmanlı ecdadın yaşadığı dönemde yaşasaydım az merhametle gülümseyen insanları görür de gönlümde güller açardı, böylesine sıkıntılar içine yaşamazdım vesselam.

Mehmet Aluç

 


( Şimdi Zevatın Biri Çıkar... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 20.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.