Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 23.03.2019
Okunma Sayısı : 1021
Yorum Sayısı : 1
Dikkat: biraz mizah içerir

Bilgi, bilim, deneyim, öngörü sahibi olmak

     Adamın farklı sağlık sorunları olsa da önce göz doktoruna görünmeyi tercih etti.
Doktor yoğun ve yorgundu, buna rağmen hastasını ilgiyle sevgiyle muayene etti.
Göz kapağını açtı inceledi ve kendince bir teşhis koydu, yanılmış olabilirdi, emin olmak için sordu hastaya:
-Sende hemeroit mi var?
"-Evet" dedi hasta.
Doğru teşhisti. Nereden bilebilirdi ki?
Şaşkınlık içinde ve içinden kendi kendine yorumladı:
"Vay be doktordaki tecrübeye bak, nereye baktı nereyi gördü" 
Ve doktora ne yapması gerektiğini sordu.
"Sen benim hastam değilsin, boşuna vaktini almayayım, seni başka doktora yönlendiriyorum" dedi. 
İşte bilimin dili buydu. Yol ve yöntemin insaniliği burada gizliydi. Parasını ve vaktini çalıp tedaviyi geciktirip sağlığı ile oynayabilirdi.
     Aynı deneyim ve duyarlılığı toplumun her kesiminden beklemek hakkımız değil mi?
Yöneticiler, mühendisler, planlamacılar, hatipler, politikacılar, öğreticiler, hukukcular...
Yani paramızı, zamanımızı, özgürlüğümüzü, onurumuzu ziyan etme ihtimali olan herkes.
Bir hekim hassasiyeti, bir ana şefkati, bir baba güveni sunalım topluma lütfen.
23.03.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
Samsun
( Bilgi, Bilim, Deneyim, Öngörü Sahibi Olmak başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 23.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.