''Cehalet ne güzel lan her şeyi biliyorsun.'' Albert Einstein


Her şeyi bilmemize imkan yok tabi ki ancak cahiller her nedense bu gerçeği bilmezler, belki bilirler de işlerine gelmez... Oysa ki ne de güzel bir veciz sözdür ''Kimse bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmasın.'' Sabit fikirliler ile tartışmak hiç bir zaman sonuca ulaşmaz. Okumak ve araştırmak gibi bir yetenekleri olmadığı için kafalarındaki bir yerlerden duyarak öğrendikleri bilgileri size satmaya kalkarlar... Boşuna uğraşmayın onları hiç bir tartışmada yenemezsiniz Hazreti Ali Efendimiz de ''Cahiller ile girdiğim hiç bir tartışmayı kazanamadım.'' demiştir...

Bir doktora mesleği konusunda akıl vermeye kalkan hastalar mı dersiniz? Bir avukata davanın nasıl kazanılacağını anlatmaya kalkan ukalalar mı dersiniz? Bir Borsa Uzmanına hangi hisseleri alıp satmasını, nasıl kazanılacağını anlatan kendini beğenmişler mi dersiniz? Her meslekte her yerde rastlarsınız böyle tiplere, benim çevremde de çok var...

Antik Çağ Filozoflarından Sokrates de ''Hiç bir şey bilmediğimi bildiğim için diğer insanlardan daha akıllıyım.'' demiştir... Tevazu sahibi insan, zaten her zaman okumaya, başka insanlardan veya kendi çabalarıyla bir şeyler öğrenmeye isteklidir...

Cahil bir insan laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zordur... Onun kafasında illaki kendi doğruları vardır. Ön yargıları vardır, o ön yargıları kolay kolay yıkamazsınız... Albert Einstein'ın dediği gibi ''Bir ön yargıyı yıkmak atomu parçalamaktan daha zordur.''

Çoğu zaman okumuş cahiller çıkar karşımıza... Sadece mesleki bilgileri yeterli olup, dünyanın genel gidişatı hakkında pek de bir bilgi ve düşünceleri yoktur. Fikri sabit olarak kafalarındaki doğruları dünyanın gerçekleri zannedip fasit bir daire çevresinde döner dururlar... Gururlar ve ego ise her zaman tavan yapmıştır bu tiplerde zaten...

( Cahillik Üzerine başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.