Paylaştığım fotoğrafta bir bebek ve yetişkin bir insan fotoğrafına yer verdim.Bunu yapmaktaki amacım,en zayıf ve en güçlü olduğumuz anı göz önüne getirmekti.Ne garip değil mi dostlar?Dünyaya en zayıf varlık olarak geliyoruz ama,yıllar sonra dünyaya hükmeder hale geliyoruz.Peki bu süreç devam ederken,hangimiz aslında sahip olduğumuz gücün yanında,tam tersi durum olan zayıflığımızı akla getirip kendimizi sorguluyoruz? Bu denemeyi yazmakta bana esin olan yaşantı ise bugün gerçekleşti.Dayım yeni bir çocuk sahibi oldu ve onları ziyaret ettim.Dedim ki:bu kadar güçsüz ve aciz bir bebekken yıllar sonra dünyaya,insanlara hükmeder hale geliyoruz. 

Güç sahibi olmak,yönetmek,kendini kabul ettirmek,genel olarak insanların arzuladığı bir hedef.Statü olarak yükselmek,belli yerlere gelmek için birçok insan,en sevdiklerinden,en değerlilerinden,dostlarından,kardeşlerinden hatta kendinden öz benliğinden bile ödün verebiliyor üstelik hepsinden vazgeçebiliyor.Hepsi ne için?Rahat bir hayat,olabildiğince geniş imkanlar ve prestij için.Peki değerler,gerçek hazineler;mutluluk,huzur vb.gibi paha biçilmez unsurları prestij ve geniş hakimiyet gücü verebilir mi?Kimileri bu soruya imkan olmadan mutluluk olmaz,kimileri de hangi koşullarda olursa olsun mutlu olmayı bilmeyen biri mutluluğu yaşayamaz gibi cevaplar verebilir. Peki önemli olan güç sahibi olmak mı? yoksa eldeki imkanlarla insanlara faydalı olmak mı?

Güç eğer sadece bir hedef ise ve ulaşılan hedef bir amaca hizmet etmiyorsa;birilerinin hayatına dokunmuyorsa bu durum sadece o kişinin egosunu tatmin etmekten öteye geçemez. Asıl güç,asıl kudret başkalarının hayatını yeşertebilmek için kendinden vazgeçmektir."Bir çocuğun ablasının kana ihtiyacı vardır.Çocuğun kan grubu da ablasının kanıyla uyuşmaktadır.Çocuk şöyle sorar:Ben eğer kanımı verirsem ablam iyileşecek mi? Evet derler.Çocuk,vücudundaki bütün kanın alınacağını düşünmüştür."Bu anekdot bize aslında gücün statü değil,kişinin insanların hayatına hayat katabilmek olduğunu gösteriyor.Siz ne dersiniz?Asıl güç nedir?İnsan ve güç arasında nasıl bir bağ vardır?
( İnsan Ve Güç başlıklı yazı Psikolog tarafından 29.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.