Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 30.03.2019
Okunma Sayısı : 1697
Yorum Sayısı : 2
İMAMA GELİNCE SUÇLU, TERÖRİSTE GELİNCE ‘’ SUÇU SABİT OLUNCAYA KADAR HERKES MASUMDUR.’’  YOK ÖYLE...


Önce Elif’in davası ile başlayalım.


Elif’in davasının özeti şu: Gerek yazılı basın gerek sosyal medyaya yansımış. İddialara göre Elif S. 12 Yaşındayken Pozantı İlçesinde gittiği bir kur’an kursunda  Mehmet Doğan adlı bir imam tarafından tecavüze uğruyor. Kız,ailesinden ayrı olarak bir yatılı okulda öğrenci imiş ve kızdaki davranış değişikliklerini fark eden rehber öğretmeni nihayet Elif’i konuşturarak başına gelenleri anlatmasını sağlamış, sonrasında da suç duyurusunda bulunmuş İmam  Mehmet ile ilgili olarak.

Sonra Ne olmuş?

Sonra  Mehmet Doğan adlı bu şahıs  Elif’in ifadesiyle tutuklanmış ve hapse konmuş. Evet, Sadece Elif’in ifadesiyle..Çünkü yeni uygulamaya göre mağdurenin beyanı esas.

Mağdurenin beyanı esas da Mehmet Doğan aleyhinde kesin delile ulaşılamıyor bir türlü.   Elif kız diyor ki ‘’ Mehmet Doğan Kur’an kursunda temizlik yaparken bana git bodrumdan elektik süpürgesi için çöp torbası getir dedi. Ben karanlık olan bodruma indiğimde arkamdan geldi. Elindeki cep telefonunun ışığını açtı böylece gelenin Mehmet Doğan olduğunu gördüm.Orada beni taciz etti ( Devamını yazmaya gerek yok sanırım) ‘’

Mehmet Doğan’ın hapse atılmasının tek gerekçesi bu ifade ile gerçekten de o kur’an kursunda öyle karanlık bir bodrumun olması. Bunun dışında onu suçlayacak kesin hiç bir delil yok. Ha bir de Elif gerçekten de bir cinsel saldırıya maruz kalmış adli tıp raporlarına göre.

Elif şu anda on altı yaşında. Demek oluyor ki olay dört yıl önce cereyan etmiş.

Geçenlerde bu olayın davası görüldü ve davanın hakimi, Mehmet Doğan’ın tutuksuz olarak yargılanmasına, mahkemesinin ise 29 Mart 2019 a yani bugüne ertelenmesine karar verdi.

Sonra?

Sonra kızılca kıyametler koptu ‘’12 yaşındaki bir kız çocuğa tecavüz eden imam serbest bırakıldı’’ Diye.  Davanın hakimi ‘’ Tutukluluk halinin kaldırılması şahsın suçsuz olduğu anlamına gelmez’’ Dediği için yerden yere vuruldu. Bu davaya tepki gösterenlerin en fazla % 25 i ‘’ Böyle adaletin içine sı.ayım’’ Derken %75 i ‘’ Böyle dinin içini si.eyim’’ Diyerek dile getirdiler tepkilerini.

Efendim, benim de şu an dokuz yaşında olan bir kız torunum var ve adı Elif. Hiç kimsenin savunuculuğunu yapmıyorum. O Mehmet Doğan  denen kişi eğer gerçekten de suçlu ise penisini kesip ağzına sokma cezası verilsin. Ama konu bu değil.

Mehmet Doğan dört yıla yakın tutuklu olarak hapis yatmış mı? Yatmış.( Aleyhinde elle tutulur kesin hiç bir delil olmamasına rağmen.) Bu dört yıl içinde üç defa mahkeme huzuruna çıkıp ilk ikisinde tutukluluk hali devam etmiş mi? Evet. Son mahkemesinde verilen tutuksuz yargılanacak olması kararı beraat anlamına gelir mi?  Hayır. Yarın kesin deliller elde edilir o da alır cezasını inşallah. ( eğer suçluysa )

Peki memlekette  bir sürü böyle küçük çocuklara tecavüz davaları varken ( Hem de şahitli, delilli ve faillerin bizzat itiraf ettikleri) neden bu dava bu bu kadar çok ses getirdi?  Bunun sebepleri var:

1- Olay bir kur’an kursunda ve fail  olduğu iddia edilen kişi imam olduğu için. ( Yeni bir Ensar vakfı olayı daha yakalamış olmanın dayanılmaz hazzı. )
2- Bu davanın en önemli takipçisinin ABD Başkanı Trump’ın eşi Melaine’nin elinden ‘’Cesaret Ödülü ‘’ almış olan Çocuk İstismarı Derneği Başkanı Saadet Özkan olması. 

3- Hepsinden önemlisi: Davalı Mehmet Doğan’ın avukatının, Bir partimizin ( Tahmini zor olmasa gerek adını yazmasam da ) Belediye başkanı ve hali hazırdaki belediye başkanı adayı olması.

Suçlanan kişi imam olmasa, ( Ki bazı iddialara göre imam filan da değilmiş ) avukatlığını bir partinin belediye başkanı adayı yapmasa hiç kimsenin umurunda bile olmayacak bu dava. Nitekim Antalya’da zihinsel engelli yirmi altı yaşındaki öz kızı H.E ye altı sene boyunca tecavüz eden bu tecavüzden doğan bebekleri de boğarak öldüren baba Ekrem Ergül’ün  davası hiç kimsenin dikkatini bile çekmedi.Çünkü E.E imam ya da din görevlisi değildi. Aynı şekilde antrenörü tarafından üç yıldır tecavüze uğrayan 9 yaşındaki minik kızın feryadını da kimse sallamadı.( Her boku açık açık yazan Ayşe Arman bu olayda antrenörün adının baş harflerini bile yazmamış haberi kendisi yaptığı halde )Oysa tecavüz kesindi( Video görüntüleri vardı ) ama tecavüzcü imam değildi.

Evet aslında çok fazla uzattığımı biliyorum  üstelik de asıl konum tamamen farklı olduğu halde.

Geçenlerde Dışişleri Bakanımız açıkladı: Millet İttifakına ait partilerin Belediye meclisi üyesi adayları içinde 325 civarında pkk veya öteki illegal örgütlerin militanı olanlar varmış.

Öncelikle belirteyim:

Sayın Bakanım ! Eğer böyle bir durum varsa bunu bana gazete haberi gibi vereceğinize ensesinden tutun tıkın hapse. Ben mi peşlerine düşeceğim? Ben mi yakalayacağım? Ben mi adalete teslim edeceğim teröristi? Yani  işin doğrusu irrite oldum bu haberden? Benim bildiğim ülkenin bakanı hangi siyasi partinin içinde ne kadar terörist olduğunu açıklamaz. Neyi açıklar? O teröristleri etkisiz hale getirir, sonra da ‘’ Falanca siyasi partinin içine sızmış olan şu kadar teröristi etkisiz hale getirdik’’ Diye yapar açıklamayı. Ama böyle bir açıklama yapamıyor.Neden?

İşte zurnanın zort dediği yer.

Sayın bakanın dili terörist dese de eli kolu bağlı.Bu şahısların her biri savcılıktan sabıka kaydı alıyorlar ve hiç birisinin herhangi bir sabıkası yok en azından şimdilik.. Hukuken suçlu değiller yani.

İşte bazı vatandaşlar da bunu bizim gözümüzün içine soktular ve dediler ki ‘’ Sizin o terörist dedikleriniz Yüce Türk adaleti nezdinde suçsuz insanlardır. Suçları kesinleşmeden hiç kimseye suçlu  diyemezsiniz. Dolayısıyla da adaylıkları kanunidir ve meşrudur’’ Haklılar mı? Evet. Maalesef haklılar. Kanunlarımız öyle diyor.

Ammavelakin..

Evet, işin bir de ammavelakin kısmı var.  Teröriste gelince ‘’ Cezası kesinleşene kadar her vatandaş suçsuzdur’’ Diyen kişiler aynı şeyi iş bir İmama gelince diyemiyorlar.Adamın suçu kanıtlanmış mı? Bu suçtan dolayı bir ceza almış mı Mehmet Doğan? Hayır. O halde nasıl oluyor da teröriste gösterdiğiniz hoş görüyü, teröristi sarıp sarmaladığınız masumiyet karinesini Mehmet Doğan için geçersiz sayıyor ve adamı peşin peşin tecavüzcü olarak suçluyorsunuz? Yaklaşık dört yıl belki de suçsuz yere hapis yattığı halde nasıl oluyor da hapis yatmasının devamını talep edebiliyorsunuz?

Aslında bu sorunun çok açık bir cevabı var: Çünkü Mehmet Doğan İmam, onun savunmasını  bir partinin belediye başkanı adayı olan avukat yapıyor.Zaten imamsa, kur’an kursu hocasıysa mahkemeye bile gerek yok. Mutlaka tecavüz etmiştir.Asın gitsin.  Oysa Pkk lı, Dhkpc liler bu ülkenin masum çocukları, sevgi kelebekleri...Onların herhangi bir suçu olması mümkün değil (!)


Velhasılıkelam...

Teröriste gelince ‘’Adam suçsuz. Kanunlarımıza göre masum’’, İmama gelince ‘’ Vay şerefsiz sapık, tecavüzcü’’ Teröriste gelince ‘’ Mahkeme kararı ‘’  İmama gelince ‘’ İçine sı.ayım böyle adaletin, İçini si.eyim böyle dinin’’ Yok öyle...
( İmama Gelince Suçlu, Teröriste Gelince ‘’ Suçu Sabit Oluncaya Kadar Herkes Masum başlıklı yazı Sami Biber tarafından 30.03.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.