Bilgisayar elektriksiz olunca ruhsuz ve işe yaramaz bir makinadır. Bilgisayar elektrikle buluşursa fiber optik kablolar üzerindeki sinyallerle dünya önünüzdeki ekranda ve parmaklarınızın ucundadır. Bu ruhun düşüncesi, günah kaygısı ve sevgisi yoktur. Bilgisayardan anne, baba, kardeş ve arkadaş olmaz. Verilen ömrü, ne maddi ne de manevi katkısı olmayan ekranda harcamak akıl karı değildir de. İçine sokulan oyunlar, afyon içmiş gibi cezbediyor ve esir ediyor. Bunun son örneği Mavi Balina oyunudur. En son da Doğuda bir ilimizde yaşları 14 olan 5 kız öğrencinin yüksek bir kayalığa giderek kendilerini aşağıya atmak girişimidir. Maalesef bir kız öğrenci kendini aşağıya atmış ve ölmüştür. Diğer öğrenciler ise bundan vaz geçmişler ve devlet bu kız çocuklarını anne babasından alarak özel himayesine almış, koruyucu olmuştur.

 

Devletin kurumları da öğrencilerine ders kitabı hazırlattığı yere dikkat edecek ki bu katil oyunlar "Mavi Balina, Momo… " gibi oyunlar oynayanların canını almasın. Herkes sorumluluklarının bilincine varır ve ona göre davranırsa ne Mavi Balina ne de Momo sorunumuz olmaz. Devletin ders kitaplarında Momo maskesi yapımının tarifi var yine devletin ders kitaplarında Mavi Balinanın ne işi var??? 


Çocuk uslu dursun veya sorun çıkarmasın diye eline tablet oyunu açıp beynini uyuşturmak analık babalık da değildir. 


Çocuklar, Rabbinin kim olduğunu, yaşamın gayesinin ne olduğunu bilmeden büyüyorlar. Neymiş en iyi okulu kazanacak ve rahat yaşayacak, toplumda elit olacak diye, elinden çocukluğu alınmaktadır. Hatta hep ders çalışmasın kafasını başka yöne çevirsin diye de akıllı medya aletleri ile oyuna yönlendirilmektedir. Oysa çocuk oyun oynayacaksa, basket, futbol, voleybol… Oynasın. Bu takım oyunu ile bir ekip nasıl oluşur ve başarının değerini kavrasın. Resim çizsin, boyalarla elleri kirlensin. İçinden gelen sessizliği dışarı taşısın. Anlatamadığı, isyan ettiği ne varsa çevresine göstersin. Bu IPAD aletlerini icat eden mühendis veya yatırımcıların çocuklarına bunu vermemeleri ve sanal oyunla baş başa bırakmamaları boşuna değildir. Bilim adamları ve en başarılı sporcular bundan uzak büyüyen çocuklarda görülmektedir.  Çocuk çok zekidir ve etrafında ne olup bitiyor konusunda da duyarlıdır. Büyüdükçe, özellikle ergen yıllarında, ayıp ve buna benzer kısıtlamalar ile sırları artar ve aileden uzaklaşmaya başlar çocuk. Eğer siz tarlaya bir tohum eker ve o tohumun büyümesi için gerekeni yapmazsanız, yağmur yağmıyorsa kuyu açıp sulamak gibi… Toprağa gübre atmak gibi… Gereksiz otları temizlemek gibi… Bundan verim alıp para kazanabilir misiniz? Tohumu ekin, altı ay sonra gelin hasılatı alın, böyle bir şey yok.

 

Çocukların, dünyada ki geleceğini kurtarırken, öbür dünyasında ki geleceğini de kurtarmak için her şeyi yapmak gerekiyor. Çocukları koruyacağız ama kendi karar verme konusunda da müdahil olmayacağız. Bunu kontrollü bir ince çizgiyle sağlayacağız. Çocuk dünyaya getirmek marifet değil, onu fıtratına göre yetiştirmek marifettir. Sizi bu konuda duyarlı olamaya davet ediyorum. Çocuklar Mavi Balina yüzünden, çocuklar terör ve savaş yüzünden, çocuklar malzemeden çalınarak yapılan evler sayesinde depremle yıkılan evler yüzünden, Çocuklar aşırı hızla takla atan araba yüzünden… Ölmesinler.

 

Selam ve saygılarımla.

 

Saffet Kuramaz

( Mavi Balina Çocukları Yutmasın başlıklı yazı safdeha tarafından 5.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.