KARA KEDİ

   Geçenlerde güzel bir paylaşım gördüm.Üç tane kedi bir yöne bakıyor siyah bir kedi de ters istikamete bakıyordu.Altında ise "Dünyayı kurtaracak siyah kedidir" yazıyordu.Bu paylaşım bana yıllar önce dinlediğim bir hikayeyi hatırlattı.
   Bölüğün birinde hırsızlık olayı gerçekleşir.Bölük Komutanı, Astubay ve Bölük Çavuşları her ne kadar uğraşsalar da olayın müsebbibini bulamadılar.Sonunda Bölük ceza almak zorunda kaldı ve sıkıntılı bir süreç başladı.Bu süreçten darlanan Asker'in biri bütün cesaretini toplayıp Komutan'ın karşısına çıkar.
-Hayırdır evladım, ne istiyorsun?
-İçinde bulunduğumuz sıkıntılı sürecin sorumlusunu bulmak istiyorum Komutan'ım.
-Yani bizim bulamadığımız sorumluyu, Öyle mi?
-Müsadeniz olursa evet Komutan'ım.
-Eeee bul o zaman, benden ne istiyorsun.
-Bana bir gün izin verin çarşıdan bir siyah kedi, on gramda siyah boya lazım.
-Çarşıya gerek yok evladım bizim van kedisini boyayalım olsun bitsin, ha ha ha haaa! Bak yavrucuğum çarşıya çıkmak için bu dalavereyi düzenliyorsan ve bu işin sonu fiyasko olursa üzerim seni, vallahi üzerim.Haaa izin canın istiyorsa erkekçe söyle izin vereyim.
-Yok komutan'ım günlerdir plan yapıyorum her şey hazır.
-Haydi ulan! bütün yetki sende, istediğini yap şaşırt beni.Eğer beni şaşırtamaz isen ben senin feleğini şaşırtırım haberin olsun.
Ertesi gün gerekli olan şeyler temin edildikten sonra ortlığın kararması beklenir.Karanlıkta Bölük toplanır ve Asker konuşmaya başlar.
-Arkadaşlar! ben Türkiye'nin en meşhur medyumuyum.İçin de bulunduğumuz durumu bu gece çözeceğim.Bu gördüğünüz kediyi büyüledim.Bütün Askerler bu kediye ellerini sürüp geçecek.Hırsız elini sürdüğünde kedi miyavlamaya başlayacak.Biz de onun hırsız olduğunu anlayacağız.Şimdi hep birlikte gazinoya geçelim.
Tam o an da Assubay dudaklarını bükerek şu çümleyi söyler.
-Kedi miyavlayacakmış, kapçık ağızlı, ..ik kafalı, biz de yedik.
Askerlerin hepsi içeriye girdikten sonra bu işi üstlenen Asker ışıkların söndürülmesini ister ve kedinin hayal meyal görünmesi için kedinin üç metre yakınına bir mum yakar..Askerlerin hepsi ellerini kediye sürmeye başlar. Sonunda süreç tamamlanır.Ama gel gelelim kediden tık yok.Komutan dellenir.
-Hani lan kedi böğürecekti, böğürmedi, yaktım oğlum seni!
-Sabredin Komutan'ım daha olay bitmedi.Arkadaşlar ışıkları açın ve bütün Asker'ler ellerini havaya kaldırsın.
Asker bir süre ortalıkta dolaştıktan sonra Asker'in birini yakasından tutup Komutan'a teslim eder.
-İşte hırsız budur Komutanım.
-Nereden bildin ulan, hani kedi böğürmedi.
-Komutanım! hırsızda sizin gibi düz mantıkla düşündü.Halbuki ben medyum filan değilim.Siyah kedinin üstüne siyah boya sürdüm, karanlıkta çaktırmadan bu boyayı tazeledim.Bütün Askerler ellerini sürerken hırsız kedinin miyavlayacağını düşünerek ellerini kediye yaklaştırdı ama sürmedi.Bakın! bütün Askerlerin elleri siyah ama hırsızın elinde zerre kadar leke yok.
-Gel ulan yavrum! şu alnından öpeyim.MUCUUUUKK.
   Şöhretiniz, mevkiniz her ne olursa olsun kendinizi bulunduğunuz çağın gerçeklerine göre yetiştirip her duruma karşı üretecek fikriniz yoksa sorumlu olduğunuz toplulukların ne namuslarına ne mallarına ne canlarına nede hak ve hukukuna sahip çıka bilirsiniz.Yaşam dediğimiz süreç yalan ve yanılgılarla doludur.Bazen ellerı beyaz diye bizlere yutturulanlar hırhızın ta kendisi olabilir.Aylardır gündemi meşgul eden bir seçim var.Belediyeleri kim alacak acabaaaaaa!.Kim alırsa alsın hiç bir şey değişmez.değişen sadece erzah gidecek evler olur ve ihale alanlar değişir.Birinde türban olur birinde makyaj, birinde sakal olur birinde kravat.Değişen sadece bunlar olur.İnsanoğlu kendini kandırmakta mahir.Kafamızı kaldırıp bir baksak her şeyi göreceğiz.Ama dünyayı yaşadığımız sokaktan ibaret zannediyoruz.Çin ipekyolunu gıçımıza dayamış, ingiltere Dünyayı abluka altına almış, Rusya gemileri Akdeniz'e indirmiş, gizli örgütler dünya üzerindeki yapılanmasını tamamlamış, Japonya  Mimar Sinan tekniğiyle dünyanın köprü ve viyadüklerini yirmi yıllık ipotek altına almış, ülkelerin yarısı gelirini elli bin doların üstüne çıkarmış biz hala kravat ve türban siyaseti yapıyoruz.Bir ülkenin basını satılık adamlardan oluşuyorsa, adaleti siyaset emrindeyse, yön çizmesi gereken entellektüel kesim kedi köpek sevgisini insan sevgisine tercih ettiyse, fikir adamları hiç bir yerde yer bulamayıp çiçek, domates yetiştirmeye mahkum edildiyse, köylüleri bile yumurtayı ve ekmeği şehirden alıyorsa vay o memleketin haline.
Hikayelerinizin hep güzel olması dileğiyle saygılar efendim
                              
   
( Kara Kedi başlıklı yazı çiftci baba tarafından 6.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.