"ALLAH DA SİZİ EVİNDE MİSAFİR ETSİN"

2012 yılı
Suriyelilerin kalabalık gruplar halinde iç savaştan kaçıp Türkiye'ye sığındığı günler...

Yetişkin bir erkek, yanında iki kadın ve iki de çocuk kış günü Kilis sınırından Türkiye'ye geçiş yaparlar. Yorgun ve açtırlar. Sora sora tüm şehrin bildiği bir sivil toplum örgütünün yemek dağıttığı aşevine giderler. Yemeklerini yedikten sonra bir köşede beklemeye başlarlar.

Aşevinde gönüllü yardım eden emekli bir ihtiyarın dikkatini çeker bu durum. İşini bitirip yanlarına gider. Niçin burada soğukta beklediklerini sorar. Suriye'den yeni geldiklerini, gidecekleri bir yerlerinin olmadığını bir şekilde ifade ederler. İhtiyar çaresiz "o zaman bize gidelim" deyip arabasına bindirir.

Eve vardıklarında ihtiyarın hanımı sürpriz misafirleri görünce şaşırır. Eşi durumu izah edince Suriyelileri tereddütsüz eve buyur eder.

Kim bilir kaç gün sonra sığınabildikleri güvenli ve sıcak bir yuva bulmuş olmanın mutluluğu ile kadınlardan biri gözyaşları içinde dua etmeye başlar. Ev sahipleri, kadının niçin ağladığını sorarlar. Suriyeli erkek de az bildiği Türkçe ile kadının "siz bizi evinizde misafir ettiniz, Allah da sizi evinde misafir etsin" diye dua ettiğini söyler. Ev sahipleri de ağlamaya başlar ve birlikte bir süre ağlaşırlar.

Bu duadan yarım saat kadar sonra ihtiyarın telefonu çalar. Arayan İstanbul'da yaşayan eniştesidir. Şöyle der: Biz bir gurup arkadaşla birlikte umreye gdecektik. Fakat bazıları gitmekten vazgeçti. Onların yerine sizi götürmeye karar verdik ablanla birlikte. Hiç itiraz istemem.

Hemen hazırlıklara başlarlar ve 3 ay sonra Allah onları evinde misafir eder.
( "Allah Da Sizi Evinde Misafir Etsin" başlıklı yazı Recep K. tarafından 12.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.