Hüküm Allah’ındır. Yaşadığımız hayatı Kur’an süslemeli ve her nefesimize hakim olmalıdır. İnsan karar verirken, kısır öğrendikleriyle kısır yer gibi öğününü geçiştirerek o anlık doymamalı, aldığı karar kalıcı olmalıdır. Gelecek eğer varsa, o anlık yanlış kararın insanı ömrün karanlık zindanlarında acı ve çileyle hapsederek yaşamını doldurmamalıdır. 


Hüküm Allah’ındır. Her yaşam tercihleri başka başka sınavdır. Rastgele karar almak sonucunun olması çok zayıf olan piyango gibidir, kumar gibidir. Yanlış kararın düzelmesi için sürekli oynamak gibi geri dönülmez yanlışları yaşatır. Alınan karar yanlış olabilir ama gurur ve ben diyen nefsin hakimiyetine son vermek gerekir. Esen yelin tayfuna dönmesine ne gerek vardır. 


Hüküm Allah’ındır. Her şeyde ölüm var anlayın artık. Elinizde ki domates yediğiniz anda ölür, midenizde şekil değiştirir. Yemesenizde ilk önce solar sonra çürür ve kokar, en sonunda şekil değiştirir. Toprağa gömmek zorunda kalırsınız. İnsanda ölür ama ömür o kadar uzun gelir ki… Kimi zaman solar, kimi zaman tenini çürükler sarar, Kimi zaman kemikleri kırılır ama domates gibi değil de o tedavi görür, tekrar dirilir. Onun ölmesi için tenden ruhunun çıkması gerekir. Domateste ruh gibi değildir bu ruh. 


Hüküm Allah’ındır. Ol der olur. Eğer olmuyorsa, sabır ismiyle davranmasındandır. Allah kimseyi cehenneme koyacağım diye uğraşmaz. Kulunun tövbe etmesini ve kendisine dönmesini sabırla bekler. Allah kimseye kötülük etmez. İnsanlar, Allah’ı dinlemediği ve ben bilirim diyen lüksü ve azgınlığı ile kötülüklere, acılar ve afetlere kapılırlar. Eğer insan Kur’andaki Allah’ın hükümlerine harfi harfiyen hayatını döşese ve yalnızca Ona sırtını dayasa bu dünya da felaketler olur muydu?  İnsan tercihiyle başına gelen ve kader olan her olayı Allah’a nasıl yükler. İnsan ne yaparsa kendi tercihidir. Kimi dost edindiyse onun yanmışlığı kendisini de sarar. Evet tercih Allah’ın dedikleri değilse vay haline insanlığın… Savaşların, afetlerin, kavgaların, azgınlıkların… Sonuçlarını normal görmelidir. Ben yapmadım diyebilir ama sevdiği, yakın bulduğu, güvendiği yapmıştır.   


Hüküm Allah’ındır. İster kabul et, istersen etme!  Edersen huzurlu yol sizin olur. İstemezsen dünyada da cehennem öbür dünyada da cehennemi yaşarsın. Akıllı isen huzuru seç… Dosdoğru yaşa ve zalim olma! 


İnna  lillahi ve inna ileyhi raciun… Allah’tan geldik ve yine Allah’a döneceğiz. 


Saffet Kuramaz 

( Hüküm Allah’ındır başlıklı yazı safdeha tarafından 14.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.