Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 15.04.2019
Okunma Sayısı : 1459
Yorum Sayısı : 2
Dava meselesi
Müslümanlık, hıristiyanlık, musevilik, tanrıtanımazlık dava değildir.
Cami, kilise, havra, sinagog, cemevi yapmak dava değildir.
Türk, yunan, alman olmak bir dava değildir.
Bu inanç, kimlik ve donanımla şekillenen bakış açın, davanın yol haritasıdır.
Çevrene yaşattığındır dava.
Kafanda mimarisini çizdiğindir dava.
Dilindir, uslubundur, zarafetindir, sunduğundur, hakkaniyetindir dava.
Karşılıksız verebildiğindir, özveriyle üretebildiğindir dava.
Saydam ve samimice yazıya dökebildiğindir dava.
İnanç,bilim, düşünce, adalet ve kültür kodlarıyla ördüğün toplumsal medeniyettir dava.
Bana yaşattığındır.
Komşuna tattırdığındır.
İşçine sunduğundur dava.
Sokaktaki halin, tavrın, eylemin, söylemindir dava.
Kaleminden damlayandır, terazinle tarttığındır.
Düşmana takındığın tavır, suçluya yaptığın muameledir dava.
Ölünce geri bıraktığın, doğanın kulağına fısıldadığındır dava.
Güneş gibi herkesi ısıtıp, aydınlatabilendir dava.
Demokrasiye, hukukun üstünlüğüne, insan haklarına, temel hak ve ödevlere, özgürlüklerle barışık, saygılı kriterleri olandır dava.
Üstüne oturduğun, biriktirdiğin, gösterdiğin, gizlediğin, sakladığın değil; mertçe, saydamca ve onurla dağıtılabilendir dava.
Yani havadan, şekilden, ihtişamdan, gösterişten, kibirden, ihtirastan, yalandan arındırılmış, evrene bırakılabilen insanlık mirasıdır dava.
Herkesin "işte kalp, akıl, ruh, duygu, düşünce ve bedenimin vazgeçilmez gıdası bu" diyebileceği değerler manzumesidir dava.
Dava sahibi olmak için önce nitelikli bir insan olmak gerektiğini de hatırlatalım.
Ben kendimce evrensel bir portre çizdim.
Kimine bol, kimine dar, kimine gereksiz gelebilir.
Herkes dava tercihinde hürdür yeterki diğerlerinin ufkunu daraltmasın.
Sevgi, saygı, neşe, inanç, umut ve muhabbet
gönlünüzden eksik olmasın.
14.04.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Dava Meselesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 15.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.