HATAY ALTINÖZÜ HİKAYE YARIŞMASI

Altınözü Kaymakamlığı, Altınözü Belediye Başkanlığı  ile Zeytin Kültür Sanat Dergisince  St. Pierre ve Habib-i Neccar adına düzenlenen “  Hikâye Yarışması “ sonuçlandı ve ödül türeni yapıldı.  Altınözü Belediyesi  Konferans  Salonunda yapılan ödül törenine Hatay Milletvekili Hüseyin Yayman, Altınözü Kaymakamı  Bülent Uygur, Hatay Vali yardımcısı Salih Altun,  İlçe Belediye Başkanı  Rıfat Sarı, İlçe Müftüsü Hamdi Kavillioğlu, daire müdür ve amirleri, STK temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı. Ödül töreninde, yarışmaya katılan ve derece alan yazarlar ile jüri Başkanı  Mahmut  Özkoca ve   diğer jüri üyeleri de hazır bulundular. Yozgat’tan jüri üyesi olarak davet edilen Vali Yardımcısı Şükrü Çakır ve Yozgat Şairler Yazarlar Dernek Başkanı  Ahmet Sargın da jüri üyeleri arasında yer aldı.

Ödül töreni programı Hafız Musa Esatoğlu’nun Yasin Suresini okuması ile başladı, İlçe Müftüsü  Hamdi  Kavillioğlu’nun Yasin Suresini yorumlayan konuşması ilgiye takip edildi. Yarışma komisyonu üyeleri adına Mahmut Özkoca davetlilere hoş geldiniz dedi ve yarışmanın amacı hakkında bilgi sundu. Altınözü Belediye Başkanı Rıfat Sarı: Bu yarışmada amacımız İlçemiz adına Zeytin ve Zeytinyağı tanıtımını yapmaktı.  Programı hazırlayan ekibe her türlü yardım sözü verdik dedi.  Altınözü Kaymakamı Bülent Uygur da : Emeği geçenlere teşekkür ederek;  “Ne mutlu bize ki şairlerin ve yazarların  olduğu bir ilde görev yapıyoruz”  dedi ve Habib-i Neccar gibi kutsal insanın yaşadığı topraklara hizmet etme şerefinde bulunuyoruz dedi. Yarışmaya 250 ye yakın eserin katıldığını belirtip gösterilen bu yoğun ilgiye de teşekkür etti.  Hatay Milletvekili Hüseyin Yayman ise: “Hatay bir modeldir, hepimiz bir mozaik oluşturmuşuz, kardeşçe yaşıyoruz, yaşamaya da devam edeceğiz ve şehrimize de el birliği ile sahip çıkacağız” dedi.

Hikaye yarışması ödül töreni  İlter Yeşilay’ın Zeytin şiirini ve Yozgat Vali Yarımcısı Şükrü Çakır’ın Habib-i Neccar şiirini okumasıyla devem etti.  Altınözü Kaymakamlığı korosunun seslendirdiği türkülerin ardından yaraşmacılar ve  jüri üyelerine plaket takdiminde bulunuldu.   Birinciliği, Yeniden Doğuş adlı eseri ile Mukadder Bilgili, İkinciliği Aziz Pierre ve Habib-i Neccar isimli eseri ile Aynil YAVUZ, üçüncülüğü ise Bir Avuç  Zeytin Çekirdeği adlı eseri ile Mehmet Nuri Öncüler kazandılar. Dereceye giren yarışmacılara ödüllerini, Hatay Milletvekili Hüseyin YAYMAN Kaymakam Bülent UYGUR ve Hatay Vali Yardımcısı Salih ALTUN takdim etti.

Programla ilgili olarak Hatay’a gidip İlimizi temsil eden Vali yardımcısı Şükrü Çakır ve Şairler Derneği Başkanı Ahmet Sargın: Altınözü’nde gördükleri  misafirperverlikten duydukları memnuniyeti dile getirdiler ve emeği geçenlere teşekkür ettiler. Sargın: “Altınözü’nde dört gün boyunca  en iyi şekilde, Krallar gibi ağırlandık, Hatay’ın tarihi ve turistik yerlerini gezdik, Kaymakamımızın misafiri olduk.- “Bir ilin tanıtımı anca bu kadar olur!”- kanaati oluştu bizde… Oldukça memnun ayrıldığımız Hatay Altınözü yetkililerine  ve kaymakamlık personeline teşekkür ediyoruz” dedi.    (Haber Yorum- Ahmet SARGIN)

ALTINÖZÜ HİKÂYE YARIŞMASI

(Ahmet SARGIN  / Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı- Yorumu)

Hatay Altınözü Kaymakamlığı, Belediye Başkanlığı ve Zeytin Kültür- Sanat Derneği tarafından; St.Pierre ve Habib-i Neccar adına düzenlenen hikaye yarışmasının ödül törenine jüri üyeleri olarak bizler de katıldık. Yozgat’tan Vali Yardımcımız Şükrü Çakır’la birlikte bu törene davetliydik. Uzun bir yolculuktan sonra Hatay’a indik. Kaymakamlık görevlileri bizi buradan alıp Altınözü ilçesine götürdüler. Tüm konuklar sabah kahvaltısında buluştuk. Altınözü Kaymakamı Bülent Uygur , Belediye Zeytin Tesislerinde bizlere nefis bir kahvaltı ikramında bulundu. Burası hepimizin buluşma ve tanışma noktası oldu.

Altınözü hikâye yarışmasının ödül töreni vardı. Ödül törenine dereceye giren  yazarların yanı sıra jüri üyeleri de davet edilmişti. Bizler de bu güzel törene davetliydik. Yarışmanın organizatörü ve jüri başkanı olan eğitimci şair yazar Mahmut Özkoca  programa en çok emeği geçenlerden birisiydi. Kendisini de oldukça gayretli, azimli ve istekli bulduk.  Altınözü Kaymakamı Bülent Uygur şahsına ve çalışmalarına ciddi bir destek sağlamış, bu bizi oldukça mutlu etti. İl ve ilçe yöneticisinin kültür ve sanat çalışmasına sahip çıkması, desteklemesi alkışlanacak takdire şayan bir konuydu.

Altınözü bölgesi:  Zeytin diyarı, haklı olarak Zeytin ve zeytin ürünlerinin dünyaya tanıtımını yapmak özel amaçları olmuş! Hem manevi havası olan Hatay’ı hem de Zeytin diyarı olan Altınözü’nü bu vesileyle bir kez daha gündeme taşımayı düşünmüşler. Türkiye genelinde açılan St.Pierre ve Habib-i Neccar hikaye yarışmasına 250 kadar yazar eser göndermiş, yoğun bir talep olmuş. Konun içeriğinde Hatay’ın bu iki manevi temsilcisi bir de ekonomik geliri olan Zeytin teması  yerleştirilmiş!.. Bütün eserlerde bu ortak tema olarak işlenmiş.

Eserler bize aylar öncesinden internet üzerinden ulaştırıldı. Jüri üyeleri olarak ayrı ayrı değerlendirip puanladıktan sonra yeniden Altınözü kaymakamlığına ilettik, değerlendirme tamamlanmış oldu. Yazarlara ödüllerini takdim etmek hem de Hatay ve çevresini gezdirmek  üzere bir tören düzenlenmiş. İşte biz de bu amaçla davet edilmiştik. İyi ki de gitmişiz, bizlere unutamayacağın dört Harika gün yaşattılar. Krallar gibi ağırladılar. Hem tören muhteşemdi, hem de Hatay gezisi anlatılmaz güzelliklerle doluydu. Muhteşem bir programla, muhteşem bir gezi organizasyonuyla buluşup kaynaşmanın heyecanını yaşadık…

Ödül töreni Altınözü Belediyesi Konferans Salonunda yapıldı. Salon hınca hınç doluydu. Salonda  Hatay Milletvekili Hüseyin Yayman, Vali Yardımcısı Salih Altun, Kaymakam Bülent Uygur, Altınözü Belediye Başkanı Rifat Sarı, Yozgat Vali Yardımcısı Şükrü Çakır ( jüri üyesi), katılımcı yazarlar, jüri üyeleri, daire müdür ve amirleri, STK temsilcileri, öğretmen ve öğrenciler olmak üzere yoğun bir ilgi vardı.

Tören Hafız Musa Esatoğlu’nun nefis bir Yasin-i şerif yorumu ile başladı. Manevi duygularımızı doruğa çıkaran bu yorum,  bir çoğumuzu duygulandırdı. İl Müftüsü  Hamdi  Kavillioğlu’nun Yasin-i Şerif konuşması da oldukça veciz ve manidardı. Şair- Yazar Mahmut Özkoca Hocanın Sempier şiirini programın sunucuları yorumladı. Program  protokol konuşmaları  ile devam etti. Programda İLESAM adına katılan İltey Yeşilay ve Şükrü Çakır da Zeytin ve Habib-i Neccar temalı şiir yorumlarıyla salonu selamladılar. Kaymakamlık Korusunun halk türküleri yorumu büyük alkış topladı.

Törenin sonunda yarışmacılara ve jüri üyelerine ödülleri ve plaket dağıtımı yapıldı. Birinciliği, Yeniden Doğuş adlı eseri ile Mukadder Bilgili, İkinciliği Aziz Pierre ve Habib-i Neccar isimli eseri ile Aynil YAVUZ, üçüncülüğü ise Bir Avuç Zeytin Çekirdeği adlı eseri ile Mehmet Nuri Öncüler kazandılar. Dereceye giren yarışmacılara ödüllerini, Hatay Milletvekili Hüseyin YAYMAN Kaymakam Bülent UYGUR ve Hatay Vali Yardımcısı Salih ALTUN takdim ettiler. Seçkin kaliteli bir program gerçekleştiren Altınözü yöneticilerine ve emeği geçenlere teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz.

Teşekkürler Sayın Kaymakamım Bülent Uygur Beyefendi, Teşekkürler Mahmut Özkoca Hocam, Teşekkürler Belediye Başkanı Rifat Sarı Beyefendi…Ayrıca bizlere gezi ve program süresince olağanüstü efendilikle yardımcı olan: Kaymakamlık görevlilerine Basın müdürü Mehmet Sürel’e, Şirin Alkan hanımefendiye, Sevtap Arslan ve Ercan Kaygas’a ( Programın sunucuları), Zeytin Dergisi sorumlularına, şoförler, Mustafa Uzun ve İbrahim Diker’e, Programın sponsorluğunu yapan Yılmaz Nalçabasmaz’a teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz.

HABİB-İ NECCAR’IN DİYARINA MİSAFİR OLDUK

(  Ahmet SARGIN- Gezi Yazısı Yorumu )

Altınözü St. Pierre ve Habib-i Neccar adına düzenlenen hikâye yarışması jüri üyeleri olarak Hatay İline davet edilmiştik. 25 Nisan 2019 Perşembe gecesi yola çıktık. Gecenin efsunlu görünümünde otobüsümüz kıvrım kıvrım yollardan geçip Adana’ya ulaştı. Adana’dan sonra hava aydınlanmaya başladı. Artık geçtiğimiz güzergâhları açık gözle seyredebiliyor, doğanın eşsiz güzelliğine dalıyorduk. Amik Ovasına indiğimizde yemyeşil bir doğa manzarası ile karşılaştık. Resin tablosu gibi güzel, bayram kartı gibi özel manzara büyüledi bizi.

Antakya otogarına indiğimizde güneş doğmuş, çevremiz aydınlanmıştı. Altınözü Kaymakamlığınca görevlendirilen arkadaşımızı aradık biz geldik dedik… Çok geçmeden otogara gelip bizi araçla kalacağımız otele götürdüler. Otele ayak basar basmaz telefonla arandık: “Altınözü Kaymakamı Zeytin Kafe’de sabah kahvaltısında misafirlerle buluşup tanışmak istiyor sizi bekliyoruz” dediler. Zeytin ağaçlarının süslediği yemyeşil bir doğan manzarası eşliğinde Altınözü ilçesine ulaştık. Yeşilin her tonuna bürünmüş olan eşsiz bir manzara bizi bekliyordu…Tanışma, kaynaşma ve kucaklaşma Zeytin Kafe’de devam etti...

Altınözü Hikâye Yarışması ödül töreni 26 Nisan 2019 Cuma günü Altınözü Belediyesi Konferans Salonunda yapıldı. Salon hınca hınç dolmuştu. Programa gösterilen bu yoğun ilgi tüm konukları mutlu etmişti. Eserleri kitaplaşan ve dereceye giren yazarların yüzü gülüyordu. “ANTAKYA'DA CENNETE KOŞAN ADAM” adıyla kitaplaşan bu eser salondaki yöneticilere elden dağıtıldı. Mahmut Özkoca Hocanın “Sempier” şiirini yorumlayan sunucu gençler perde gerisinden yoruma başlayıp salonun iki yan cephesinden girerek orijinal bir başlayış sergilediler. Hafız Musa Esatoğlu hocanın harika Yasin-i Şerif yorumu hepimizi duygulandırdı. Manevi duygularımız doruğa çıktı…Müftü Hamdi Kavillioğlu’nun Habib-i Neccar yorumu ve Yasin tercümesi ile olay zihinlerimize yer etti.

26 Nisan Cuma günü Altınözü’nde, 27 ve 28 Nisan Cumartesi günleri de Hatay bölgesinde gerçekleştirilen gezi programı ise takdire şayandı: “ Geldim, gezdim, gördüm ve yazdım! “ denilecek kalitede bir tanıtım programı oldu. Öyle zannediyorum ki, geziye katılan arkadaşlarımızın ömür boyu unutamayacakları bir program oldu bu!.. Hatay bölgesinde gezilip görülmeye değer tüm mekanları rehber eşliğinde gezip fotoğraf kareleriyle kayda aldık.

Bizi oldukça etkileyen dikkatimizi celbeden mekanlar oldu : Habib-i Neccar Camii ve Türbesi, St. Pierre Kilisesi, Altınözü Kaya Mezarları, Ortadoks Kilisesi, Hızır (as) Türbesi gibi... Hatay Mozaik Müzesini görülmeye değer mekan olarak yazdık, müzedeki onlarca taş ve ince nakış işlemeciliği bizi hayran bıraktı. Musa Ağacında, Musa as’ı yad edip, Hızır (as) Türbesinde Hızır’la buluşup konuştuk. Samandağı’nda Karadeniz Bölgesinin muhteşem manzarasını, temiz havasını yudumladık. Yaylalardan seke seke geçip Samandağı'ndan Akdeniz'e ulaştık. Habib-i Neccar Tesislerine çıkıp Hatayı kuş bakışı seyrettik!. Vesselam biz Hatay’a ve Hatay’ın güzelliklerine doyamadık. Herkesin kardeşçe yaşadığı diyar olmuş Hatay!...Antakya'da kardeşlik mozaiği kurulmuş! Hatay; insanlık hamurunda yoğrulmuş! Tüm Anadolu’ya ve insanlığa bir mesaj var buradan: “Biz kardeşiz, kardeşçe bir arada yaşamaya, kucaklaşmaya devam ediyoruz ve bundan da çok mutluyuz!." diye.. Bu mesajı tüm insanlığın almasını dileriz.

Altınözü Kaymakamı ve ekibi bize Hatay’ı öyle güzel tanıttılar ki: ömür boyu unutacağımızı düşünmüyorum! Hatay Mozaik Müzesinde ilin tanıtım videosunu izleyince içimden dedim ki: İşte tanıtım böyle olur!.. Hayran kaldığımız gezmeye doyamadığımız bu şehirden ayrılırken Altınözü Kaymakamı sayın Bülent Uygur’un şahsında emeği geçen tüm dostlarımıza hasseten de Mahmut Özkoca Hocamıza ve gezi rehberimiz Kaymakamlık Basın Müdürü kardeşimiz Mehmet Sürel’e şoför kardeşlerimize teşekkür ediyor Şükran’larımızı sünüyoruz. Var olun Altınözü’nün güzel insanları, duyarlı ve Çalışkan yöneticileri, sizlere gönül dolusu selam yolluyoruz Anadolu’dan...

Ahmet SARGIN/ Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

( Hatay Altınözü Hikaye Yarışması başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 2.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )