Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.05.2019
Okunma Sayısı : 1139
Yorum Sayısı : 0
Kendi kendimize teşhis, tahlil, reçete ve denetim yapamayız

Geçen yıl doktoruma randevusuz gitmiştim, işyerinde yoktu.
Daha sonra randevulu gittiğimde merak edip sormuştum, gelip de bulamadığımı bildirmiştim. Cevap olarak:
"Rahatsızdım doktora gitmiştim" dedi.
Bir yakınlığımız olunca, biraz da sosyal bir gözlem niyetiyle konuyu daha da açmasını sağladım. Devamında, "hem rahatsızlığım, benim ihtisas alanım değildi, olsa bile kendi kendimizi muayene edemiyor ve ilaç reçetesi yazamıyoruz" demişti.
Buradan farklı farklı dersler çıkarabiliriz fakat ben daha değişik bir vurgu yapmak istiyorum.
Anayasalar gerçekten, idarenin yetki ve tasarrufunu düzenlemek, frenlemek ve denetlemek amacıyla hazırlanıyorsa, egemenliğin asıl ve birincil sahibi halk bu hazırlık aşamasında daha aktif, daha bilinçli rol almalıdır.  Her aşamasında deneyimli olsa da; çorbanın malzemesini temin eden, hazırlayan, pişiren, servis eden ve yiyen aynı kişi olmamalıdır.
Denge, denetim, fren, dayanışma, geliştirme, uygulama evreleri daha verimli, sürdürülebilir, saydam ve kabul edilebilir nitelik ve kıvamda olması için, sürekli gelişim ve değişimi öngören bilimin ışığından istifade etmek gerekiyor.
"Kendin pişir kendin ye" devrini kapatabilirsek bu işi başarabiliriz.
Üstümüzde hukuk varsa, başka urba israftır.
03.05.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr 
( Kendi Kendimize Teşhis, Tahlil, Reçete Ve Denetim Yapamayız başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.