Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 10.05.2019
Okunma Sayısı : 1175
Yorum Sayısı : 1
Kulak deyip geçmeyin

     Muayene olduğum doktor, tablo ve maket üzerinde anlatmıştı.
Kulakta iki merkez vardır; biri denge merkezi diğeri duyma merkezi. Bir merkezle duyduklarımızı yorumlaması için beyne iletiriz, diğer merkezdeki kristaller sayesinde ise vücut dengemizi sağlarız.
Su terazisi gibi işlem görür. Yıllar önce aldığı eğitimi, üşenmeden, heyecanla bana da anlatmıştı tekrar. "mucize bir organdır kulak, diğerleri gibi" demişti.
     Vücudumuzu, organları ve tüm hücreleriyle
bir insan topluluğuna benzetirsek; kulaklarımız, kumanda merkezi, denge ve gözetleme kulesi gibi çalışmaktadır. Kulak işitme merkezimiz, ne duymuş ve duyurmuşsa, beyin bu bilgiye göre yorum yapacak, diğer organlarımıza eylem talimatı verecektir.
Kulak denge merkezimiz de her şart, zemin, eğim ve konumda vücüt dengemizi ayarlayarak, beyin kontrol merkezimize, "güvendeyiz, vukuat yok, yola devam" emniyet mesajını vermektedir.
İşte kulaklarımız, toplumsal yönetim sistemi kapsamında görev yapan mekanizmanın bir modülü gibidir.
Duyma merkezi; mantık, ahlak, algı ve sezgi kararlarımızı etkiler.
Kulaktaki denge merkezi ise, yönetimdeki adalet mekanizması gibidir.
Kristalleri yerinden oynadığında denge bozulur
ve adalet üretilemez.
Ahlak ve adaletten yoksun bir vücut veya toplum düşünülebilir mi?
Bundan dolayıdır ki; kulak ve göz deyip geçmeyin. Asli fonksiyonlarını yerine getiremezlerse, kalp ve beyin avara kasnak gibi çalışır durur. Toplumlar da öyle değil mi?
10.05.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Kulak Deyip Geçmeyin başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 10.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.