“Gözlerinde uyku, kalbinde tutku," 

"Uyu, büyüyesin, ninni de ninni… "

"Annenin kuzusu, ninni de ninni! ” 

"Uyu büyüyesin, ninni de ninni…


Bu sözleri bebekken duyarız ilk önce, anne olunca söyleriz, babaanne olunca da… Yaşamın her aşamasında, çocuklar var oldukça en beğenilen bestedir kulaklarda… İçtenlik akar, sevinç ağıtlarıyla… Bir terapidir anne yüreğinde… Kim bilir hangi acıları, hangi feryatları bu manileri söylerken bağrına basmaktadır. Büyüsünde umuttur … Evinin direği olacaktır, çalışıp para kazanacaktır, çocukları olacaktır… Hangi hayalleri besleyecektir, söylendikçe, kim bilir…


Bir bebek yetim kalsa, tüm anneler ağlar…  çocuk ağlar, onun bu haline dayanamaz! hastalıkta sağlıkta eğitimde oyunda hep anne vardır birde onun sabrı çocuğun yanında ve oyununda! Anneler günüdür, bir ömür sürmesi gereken, bir güne sığacak olan değildir bu! Hani anneler günü denmiş, bu güne bir ad verilmiş ama bu çabaya razı olmak alkışlanır olmuş ya, esas buna razı olunmamaya çaba sarf edilmiyor. işte anneler günü geldi yine… Hatırlanır bir günde olsa anneler, alınır hediyeler, çiçekler, yapılır sevgi gösterileri… Ya diğer günler? 


Savaşlarda, terör olaylarında ölenlerin anneleri ne yapmalı bu gün? onlara kim hediye alacak, yahut çiçek yahut sevgi gösterisinde bulunacak? O anne mezar başında bütün gün ağlayacak belki de! Ne hediye umurunda, ne çiçekler… Yaşasaydı keşke diye ağlayışına, yakarışına hangi yürek dayanır ki?  


Ya çocuğu olmayan anneler… Çocuğu olanlara baka baka, özlem içinde kavrulacaklar! Kadın demek anne demek ama ona bakıp çocuğu olmadığı için sen anne değilsin diyecekler…Bir çocuktan anneciğim kelimesini duyduklarında, nasıl dayanacaklar duyduklarına, o özlem deryasında, çocuğa hasret kalmış safi yürekte başka bir sabır sınavından geçecekler! 


Ya çocuğu olup da, yahut üvey anne olup da, çocuğu ölesiye dövenler, şiddet uygulayan anneler veya bakıcılar, dadılar… Her gün işkence haline dönüşen, hastalıklı bir ruh ile annelerine sarılmak isteyip de sarılamayanlar! anne sadece doğurmak değilmiş diyecekler bu işkenceci anneyi görenler. Nasıl olurda evinde yaşayan öz çocuğuna vahşet uygularlar ki… Nasıl böyle vicdansız olurlar ki diyecekler… Bugün bunlar için anneler günü olabilir mi? 


Anneler günü, anneciğim demeyi hak eden annelerindir. Her anını çocuğunu hiç bir karşılık beklemeden korumaya adamışların günüdür. Allah’ın ismi olan sabır kelimesini samimi yaşayanların, zikredenlerin günüdür. Evladını bağrına basan, elinden sıkıca tutan, ona tatlı öğütler veren, şarkılar söyleyen, çocuğunu Allah yolundan ayırmayan örnek kadının günüdür. Anne olmayı isteyip, çocuğunun değerini anlayanların günüdür…


Çocuğun gönlünde her gün anneler günüdür ama bir gün bile olsa toplu bir paylaşım ve merhameti dile getirmesi açısından manalı günü, tüm annelerin gününü kutluyorum. Evlatları vefalı olup da, her işini, gücünü bırakıp da içtenlikle hatırlamaları temennisi ile tüm annelerin anneler  gününü kutluyorum.


Bu gece gözünde hiç büyümediğim annemin kucağında uyumayı düşlüyorum… Düşüyorum çünkü, yıllar önce öldü, onu maddi dünyada kaybettim ama manevi dünyamda yaşıyor! Her gördüğüm annenin elinden öpüyorum, hal hatır soruyorum. Herhalde ister istemez göz yaşlarıma bakıp da neden ağlıyorsun demeyecekler, demesinler de…


Ve ne güzel sözdür ki, cennet anaların ayakları altındadır!



Saffet Kuramaz 


( Anneler Günü Bir Güne Sığar Mı Ki başlıklı yazı safdeha tarafından 11.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.