- Çocuklar şu mübarek günlerde camiye gelin bari, sıkılmıyor musunuz sabahtan akşama kadar sokakta oturmaktan?
-Hocam bir aya bir ibadet yeter, aklım fikrim yemekte zaten. Kıldığım namazda bir işe yaramaz..
-Buna sen mi karar vereceksin! Hele sen ibadetini yap, Allah kerim. İkindiye gelirken sizi halâ burada oturuyor görürsem takkeleri değişiriz ona göre!
-Takke sen de kalsın hocam, üniversiteyi kazanamazsam isterim. Daha biz genciz, o da olur. Ya hocam benim bir sorum olacaktı..Biz böyle otururken vakit geçsin diye çekirdek çitletsek ama kabuğuyla beraber içini de yere atsak..Hani midemize tek lokma gitmeden yine de günah olur mu? Alışmışız merete, valla vakit geçmiyor..
-Sus, oruç oruç günaha sokma adamı!Daha sakızın hesabını veremeden çekirdeği salma başıma. Hadi kalkın, bir işin ucundan tutun, oturan adama ramazan mı geçermiş!
-Tamam hocam selametle, ikindi de görüşürüz..
-Oğlum tek keyfimiz oturmak o da batıyor herkese. Benim kızın eve dönme vakitleri, şurdan şuraya ayrılmam..
-Kanka kız gözünün ucuyla bile bakmıyor sana, vazgeç bu sevdadan..
-Belli mi olur, mübarek gün. Allah kaydırır belki gözünü. Bak davul bile dengi dengine çalarken ramazanda herkese çalıyor..
-Umut fakirin ekmeği diyorsun..
-Ekmek dedin, midem alarma geçti yine. Niye geçmiyor bu zaman!
-Hadi kelime oyunu oynayalım kanka. Ben bir kelime söyliycem, sen onu çağrıştıran başka bir kelime söyleyeceksin. Seçim..
-Hayriye Teyze!
-Ne alaka?
-Hayriye Teyze balkondan bize bakıyor, bakkala bir şey aldırmaya gönderir şimdi, eğ kafanı görmesin. Gördü bile, Samet diye bağırıyor. Bir bak bakalım..
-Ben Samet miyim kanka, niye bakayım..
-Oğlum ben mi Sametim! Kadın yaşlı, unutuyor her defasında adımızı. Sen de biliyorsun..
-Sen Samet ol o zaman, sen bak..
-Ben Raufum bugün. Sabah Rauf bana iki ekmek al hayrına, dedi. Gittim aldım..
-Vaaay! Yan apartmana kadar yürümüşsün. Neyse içeri girdi.
-Kanka senin ki geliyor!
-Bakma sakın! Bakıyor mu?
-Boş ver..Bak aklıma ne geldi, şu twitterin sahibi var ya..Adam haftada bir gün doğru düzgün yemek yiyormuş, başka günler resmen aç yaşıyormuş..
-Sebep?
-Zaman yavaş geçsin diye. Adamın parayla alamadığı tek şey zaman, aç yaşıyormuş ki zaman geçmesin. Bak bize geçiyor mu?
- Hakikaten geçmiyor. Ben de o kadar para olacak akşama kadar yiyip içip yatarım. Hadi kalk mahalleyi bir turlayalım, ayaklarımız açılsın..
-Farkında mısın kanka, bize ramazan aylakları diyor ama bu kadın bizden daha aylak..
-Kimden bahsediyorsun?
-Bizi yazandan. Üç gündür şu kağıtlar masada, daha sayfaların yeri değişmemiş..
-Bir de ben yazmaya başlayınca gerisi hemen geliyor, diyordu. Ramazan asıl O'na gelmiş..Ablacım nasılsın, keyifler nasıl? Bizi kaldırıma yapıştırdın, başka da bir durum yok. Bir aksiyon kat da zaman geçsin, iftar saati gelmiyor böyle oturarak..
-Çocuklar bu saatte kafam çok basmıyor, az biraz daha oturun belki iftardan sonra..
-Ablam bari şöyle güzel bir iftar yaz bize, midemiz karnımıza yapıştı. Yanında da buz gibi bir ayran olsun. Öğlen güneşinde oturttun bizi buraya..
-Keyfini çıkarın işte! Ne güzeldi sizin yaşlarınızda sokakta ezanın okunmasını beklemek.. Tek görevimiz buydu..Şimdi öyle mi? Ocakta doğmuş lavabo da can verecekmişim de bu ikisinin arasında ki yol da hayat çizgimmiş gibi..
-Abla ne diyorsun!
-Aman be, bu saatte felsefe bile yapamıyorum. Neyse, diyorum ki çocukluğunuzun kıymetini bilin..
-Aslı Ablam bari şu kızı ayarlasaydın. Göz ucuyla bile baktırmadın, ayıp oluyor ama..
-Belki başka sefere, kafam basmıyor bu saatlerde dedim ya. Çok üşendim şu an.
-Diyorum işte kanka, bu bizden daha aylak..
            A.S.


-
( Ramazan Aylakları başlıklı yazı saklı bahçe tarafından 16.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.