GEÇMİŞ TARİHLERDE URFADA YAŞANMIŞ  NÜKTELİ KISA BİR HİKAYE 😊


Babamların gençliğinde, Urfa'da, dini konularda tavizsiz duruşu ve asabi bir kişiliği ile meşhur bir Hafız Abi varmış. Bu hafız abi aynı zamanda eski camilerden birinin de imamı imiş.
Öyle sert bir üslubu varmış ki çıktığı hutbelerde, verdiği vaazlarda cemaati dut yemiş bülbüle çevirirmiş.

Bir cuma günü, adamın biri -kendisi utandığı veya çekindiği için sormaya cesaret edemediğinden olsa gerek- ismini belirtmeden bu Hoca efendiye bir not göndermiş.

Notta şunlar yazıyormuş:

"Hocam; ben evliyim,  8 de çocuğum var ama tekrar evlenmek istiyorum; eşim karşı çıkıyor.  Hem Resulullah (sav) bir hadis-i şeriflerinde buyurmuşlar ki: 'Evlenin, çoğalın! Ahirete ümmetimin çokluğuyla iftihar edeceğim.' İşte ben de bu yüzden evlenmek istiyorum. Siz ne dersiniz?" 

Tabi ki Hafız abi olayın öyle olmadığını çok iyi bildiğinden herkese ders olacak nitelikteki biraz da nükteli sözlerini o günkü hutbede dilini esirgemeden, yine sert bir üslupla bağırarak söyler:

-- Ey Cemaat!..
Aranızdan, kim olduğunu belirtmeyen biri; bana bu notu göndermiş ve demiş ki: 

Hocam ben evliyim, 8 de çocuğum var ama tekrar evlenmek istiyorum. Hem Resulullah (sav) bir hadislerinde buyurmuşlar ki: 'Evlenin, çoğalın! Ahirete ümmetimin çokluğuyla iftihar edeceğim.'
İşte ben de bu yüzden evlenmek istiyorum."

(Bu kısmı Urfa Ağzı ile anlatmak gerek 😊)

Bakın ey Ceméét!..
Ben de size deyiyem ki:
Rasulullah (sav) sizden it enigi istemi ha!..
Ümmeti Muhammed istiy... Ümmet-i Muhammed!
Ha bunı bilin yeter!


                                                       Mustafa Gül (Hamdi)
                                                             (17.05.2019)

( Nükteli Bir Hikaye başlıklı yazı Hamdi tarafından 17.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.