Gülümsedi, Yanaklarında Cennetin Çiçekleri Açtı

 

Gün gibi kararmış gönlüm yine karanlıklar içindeyim dedi. Ben, öğle yemeğine çıktım esnaf lokantasında, arka yanımda oturan genç kızın derinden iç çekişinden etkilenerek ona döndüm.25 Yaşlarında gözleri saçları gibi simsiyah ağlamaktan yüzlerinde derin çizgiler bırakmış bir hanım kızımızdı.


-Hanım kızım kusuruma bakma böyle içerlenmen dikkatimden öte yüreğimi sızlattı, ondan sana yüzümü döndüm.


Şaşırdı


-Kusuruma bakma beyefendi size de rahatsızlık verdim.


-Hayır, kızım ne rahatsızlığı, mesut olman gerekirken hüzünle gözyaşınla ağlarken sana yardımcı olabilirsem, yardımcı olmak istedim.


Şaşkındı.


-Yardımcı olmak?


Derken hafiften alay edercesine gülümsüyordu.


-Sizde diğerleri gibi es geçerek gidecekken, yardımcı olacaksınız neden?


-İnsan olmamım gerekliğinde.


Şaşırdı yine.


-Bunca beni görenler insan değil o zaman?


-Hayır, hanım kızım onların işleri seninle ilgilenmekten daha çok kıymetli ki… Herkes kıymetin ne olduğunu bilmiyor ondandır kızım, neden beni yanlış anlıyorsun ki?


-Nasıl anlamalıyım beyefendi?


-Gördüğün gibi dimdik dürüst sağa sola kıvırmadan.


-Beni güldürtmeyin var mıdır ki böylesine?


-İşte karşında üç kız babasıyla ben varım.


Başını öne eğdi. Belli ki çok aldatılmış kandırılmıştı. Gözlerimde akan yaşlara mani olamadım bende ağladım. Beni ağlar görünce.


-Siz neden ağladınız? Yaranızı mı deştim?


-Hayır, kızım sana yapılanlara seni aldatanlara mani olunmadığı için ağlamadım.


-Beni şaşırtıyorsunuz, sizin ne suçunuz vardır ki?


-Senin gibi cennet çiçekleri olan kızlarımıza yetişemediğimiz, sizleri hor kullanarak bir köşeye atarak kadir kıymetinizi bilemediğimiz için.


-Hakikaten siz nereden çıktınız geldiniz, gökten mi eski zamanların içinde mi çıktınız geldiniz?


-Anlat kızım anlat derdini derman olayım. Bak ilerde kızlarımda geliyor, çekinmeden anlatabilirsin.


Gülümsedi, yanaklarında cennetin çiçekleri açtı. Ben kızlarım gelince yanlarından kalktım. Önceden tabiî ki kızlarıma durumu anlattım, onlara devir ettim, hepimiz bir birimize emanettik sonuçta. Kızlarım yardım etme konusunda pek becerikli ve hevesliydiler, bende gönül huzuru içinde günlük mesaime işime geri döndüm.

 

Mehmet Aluç


( Gülümsedi Yanaklarında Cennetin Çiçekleri Açtı başlıklı yazı kul mehmet tarafından 18.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.