Ben Bilmem Rabbim Bilir
 
ben bilmem rabbim bilir ile ilgili görsel sonucu

 
Dokunan hüzünler acılar çileler yorunca kalbi, üzülme kalbine bakan dokunan Mevla var. Dokunduran Mevla dokunan Mevla şifa için ne hüzün ne çileler yıkar. Kelekler gibi hayatın içinde uçarken kanadını koparanlar o kadar çok ki üzülme, kanadın kopmasın diye koruyan Mevla var. Onlar ne kadar çabalarlarsa çabalasın buna Muaffak olamayacaklardır. Mevla kanadının kırılmasını dilerse kırarlar yine üzülme Mevla yeniden kanat verir devasıyla…
 

İnsanız bazen arızalanır arıza verir dağılırız, toplayanımız yok derken, yüce Mevla dokunur gönlümüze bizi o anda toplar yeniden bir bütün yapar, yeter ki isyana kapı açmayalım koşmayalım, sabırla bekleyelim. Çok uzak gördüğümüz yollar bizi korkuturken, bir anda o yollar kısalır bir anlık olur bakarsın ki uzak dediğin o yerdesin, şaşırırsın oysa aylarca gidemediğin yere bir anda gittiğini görürsün! Mevla ‘nın lütfü keremi ihsanı çok yücedir kulunun gönlüne dokunur, eksilir uzaklar yakın olur. Şükür ki Mevla’mız dokunuyor toparlıyor yeniden yaratmış gibi tazeliyor huzur veriyor şükür.

 Bazen kıpırdayamazsın çivilenir kalırsın bir yere, anlayamazsın bilemezsin, bilmemekte gerekir bazen her şeyi bilemeyiz, işte her şeyi bilirim diyen insanoğluna, sen her şeyi bilemezsin diyen Mevla’nın bir dersi, der ki kuluna her şeyi bilemezsin ben bildirmezsem, gönülde o an Rabbim sen bilirsin ben bilemem dersin, kımıldamaya başlarsın ayaklarına çakılmış çiviler sanki bir bir çıkar yürümeye başlarsın. Suskun kalırsın bilemezsin neden, boşluğa düşmüş gibi olursun bilemeyiz neden, bir an bir duvarın dibinde oturur düşünmüş gibiyizdir ama düşünemeyiz bunun neden olduğunu da bilemeyiz, bilmemek gerekir her şeyi biliyorum demek gerekir işte bu nedenledir ki, bende o anlarda neden öyle olduğunu bilmiyorum… Şahsi tasarrufumuz bunu anlamaktan uzaktır, şahsi tasarruf derken aklımızdan söz ediyorum o an.
 
 
Mevla’nın kapısında ah’sız an yoktur, ah’sız an varsa bu garip bir şeydir şaşılası bir durumdur
 

Ah ile gezen kul isyanla mı yaşar yoksa sabırla ben bilmem Rabbim bilir, diyen kulumudur demesini bekler Mevla…
 

Baharda açar güller, rüzgârla savrulur çiçekler tohumları, tohum bazen takılır dikene dikende güller açar Mevla bilir, gülde dikensiz olmaz alan nazikçe alsın incitmesin diye…
 

Bakarsın gerçi bakmamıza da gerek yok aşikârdır, zulüm dünyayı yok etmek üzere, mazlumların feryadı gök kubbeyi üzerimize yıkacak ama ne duyan ne varan var, feryatla bağırır kardeşim gel de yaramı sar, durma haydi bana var, sözler söylemler çok, anlamıyor o zalimler biliyorlar ki sanki kendisinde başkasında güç para kuvvet yok, işte bu anıda bilemem bilemeyiz neden böyledir, vardır bir hikmeti gayesi, önce kendimize bakmamız gerek ne yapıyoruz neredeyiz kimin yanındayız? Ne yapmamız gerekirken biz ne yapıyoruz, sadece bakıyoruz o zaman bilemezsin, belki layık değiliz bu zulmü yok etmeye, istemesini bilmiyoruzdur Mevla’dan… Ya Mevla ile aramızda binlerce dünyalık çıkarlar kazançlar dolarlar altınlar var varamıyoruz bu nedenle Mevla’ya, bilemiyorum, bilememenin hamlığıyla kâinatı okumaya çalışırsın okuyamazsın o an, bu bilememenin sıralaşın da ki sır bir kompozisyonu ile o an bir ana fikri vardır bilemeyiz, ana fikri bence bilemeyiz bunu bilmektir…

 
Metinleri beyitleri yan yana sıralarsın bir anlam meydana çıkmaz, bilemeyiz, metinle açıklamalar kaybolmuştur bilemeyiz… Ben sadece kendimce fikir yürütüyorum ama boşuna çünkü neden mi? Çünkü yarının ne olacağını sadece Âlemlerin Rabbi Mevla’m bilirde ondan… Belki yarın dokunacak kalbimize silkelenerek doğrulacağız yürüyeceğiz o zalimlerin üstüne bilemeyiz Rabbimiz yüce Mevla Allah c.c.bilir.Kalbimiz olan gönülle gözümüzle adımlarımızla gayemiz kıbleye yürümek, bu yürümek bildiğimiz yürümek değil gönülde yürümek secde ile merhamet ile dertlere vararak yaraları sararak, anlayarak anlatarak, az konuşarak çok dinleyerek kırmadan ağlatmadan inşallah, selamlarımla.

Mehmet Aluç

( Ben Bilmem Rabbim Bilir. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 20.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.