Loş ışıkta, karanlığa çekiç vuranlar

Sesleri mırıltılı

Toz, çöl kumlarına bürünmüş…

Yerin altında yaşamın köklerini keşfeder gibi

Kara elmas ile zenci tenine tutunanlar

Ciğerleri aşınmış…



Oysa ölse madencinin bir yakını

Deşmeden çukura bırakır 

Görünmez olunca kefeni

Bırakır gider

Ta ki patlayana kadar grizu

İçmiştir patlayınca niceleri 

Şehadet şerbetini...

Üstünde onu bekleyen demiştir kader

Hıçkırıktır sesi soluğu!


…/ 


Işıklar söner 

Karanlık doğar

Ya da gözler kapanır

Sıkıntısı boğar

Uzanmış ipeksi yatağına kül kedisi

Arar bilinmeyen fenerini

Nefes aldıkça yokluk

Korku doludur her yeri…


Karanlığı ne bilsinler ki

Toprağın altını…

Hayat güneşle başlamış

Uyanmış da sanmış ki

Budur olmak diri!


…/


Madenci, üç beş kuruş için, rızkı için karanlığın içinde kaybolur. Karanlığa yapışık  olur.  O çukura girmeyenler ise, soba başında karanlık kara kömür yanarken, karalar al al olurken kestane yerler. Çukurun içinde gizlenen madenciler, vicdan muhasebesinde olan bu lüks yaşayanlara korku olur, aniden görünecekmiş gibi. Yorgunluktan büyümüş gözlerini hortlağa benzetirler. Simsiyah elleri, uzamış tırnakları cadının kolunu andırır sanki… Ama o madenci sihri bilmez ki, o lüks düşkünleri, o çukurdan kaçan korkaklar, bir hayale büründürür bu güçleri. O lüks düşkünü Madencinin patronu, iş güvenliğine dikkat etmeyen, para kadar bile değer vermediği, çalışırsan evine ekmek götürürsün tehdidiyle korkunun içine bırakan… Çukura ölmüş gibi giren insanlardır madenciler! 


Kömür enerji işte. Bir ülkeye güç verir, fabrikalara kan… Ama tedbirsiz olunca madencilerden alıyor can!  Medeniyet dediğin canavar oluyor. Bırakın görmeyi, çözmeyi çukur altını, üstünde savaşlar çıkarıyor ve milyonlarca cana kıyıyorlar.  Enerji savaşları sarmış dünyayı salgın gibi… Lüks içinde yaşamak için yedi düvel delileri kazdırıyorlar daha fazla yerin dibini… Yeter ki geçim uğruna çalışmayı göze alsın da madenciler! 



Saffet Kuramaz

( Madenciler başlıklı yazı safdeha tarafından 24.05.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.