Tebessümle Gezmemiz Gerekir.


 tebessüm ile ilgili görsel sonucu


Hayat, bizim eylemlerimizin dışında Âlemlerin Rabbi tarafından yazılmış biçilmiş olmasına rağmen, bizler hala bizim için iki yolun var olduğunu yani iyi ve kötü olan yolu bilmemize rağmen, iyi yolu seçmek yerine beyhude bir çaba içinde, hâşâ kaderimizi değiştireceğimizi sanırız! İyi veya kötü isteklerimizi rabbim bizim isteklerimizle yaratırken, bunu bilmemize rağmen hala değiştiririz diyerek boşa çaba içinde ömrümüzü heba ediyoruz!


Yüce Allah C.C. tebessümle gezmemizi dağıtmamızı isterken, bizler hala asık suratımızla bir şeyleri kendimiz için isteyerek, mutlu olacağımızı sanırız, gerçi benim gibi bunu anlamak için uzun zaman geçmesi gerekir, Rabbim tez kısa zamanda anlayanlardan eylesin bizleri, âmin.

 

Bir ömre hatta Sema’ya yani gökyüzüne sığmayan bu asık suratımız, yalancı suratlarımızla bizi haliyle mutsuzluğa sürüklerken, hala kaderi suçlarız bilmez olan bizler! Karşımızdaki insanı gülümseterek mutlu ederek mutlu olacağımızı bildiğimiz halde, kazancımızdan yığdığımız kâğıt parçalarından eksilir korkusu ile hiç yaklaşmıyoruz! Bilerek, gönülde hayatımızda cehennemin kapısını açarak kendimizi hem bu âlemde hem de ahiret hayatında, yakıyoruz her nedense!


Oysa cennet cehennem önce gönülde sonrası gerçeği ahrettedir, az gülümse kazan, birazcık ver kazan, az yardım et kazan, el uzat kazan…


Şöyle geriye dönerek o asrısaadet günlerine bakınca, bizlerin onların yaşadığı imanla bizim yaşadığımız iman arasında binlerce âlem arası kadar fark var, hatta hiç fark yok, kendi uydurduğumuz inançları din diye yaşayarak, kendi elimizle cehennemimizi hazırlıyoruz. Haydi, ne olur cennetimizi kazanalım benimde elimden tutun, o güzel gönüllerinizle beni de aranıza alın safınıza katın, yürüyecek adımlarım yok iken adımlarınıza beni de dâhil edin, uzatın bana da elinizi, bu günahkâr kulu da aranıza alın, bir iyinizin yüzünden yüzüme bakar yüce Allah C.C.İnşallah, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç


( Tebessümle Gezmemiz Gerekir. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.