Birinci sırada ambulans, ikinci sırada itfaiye arabası, üçüncü sırada polis, emniyet kuvvetleri, diyeceğimi zannediyorsanız yanılıyorsunuz... Bizim bu memlekette geçiş üstünlüğüne haiz araçlar çok farklıdır, diğer ülkelerdekinden... İnceleyelim bakalım tek tek...

Kırmızı ışıkta geçiş üstünlüğüne sahip araçlardan birisi minibüs diye tabir edilen Dolmuşlar dır... Çoğu zaman bekleme yapmadıkları gibi kırmızı ışıkta, eğer ki önlerinde de araç varsa onu da korna ve selektör ile mutlaka taciz ederler... Burada az da olsa dürüst davranan şoför kardeşlerimizi tenzih ederiz tabi ki...

Bir diğer geçiş üstünlüğüne sahip araç taksidir... O da aynı şekilde mümkün olduğunca kırmızı ışıkta beklemeyi kendine ar edinmiştir neredeyse... Ayda bir iki kere ceza yemeden duramazlar her ne hikmetse taksici biraderler...

Bir başka geçiş üstünlüğüne sahip araç motosiklettir... Çoğunlukla yemek şirketlerinin ehliyetli sürücüleri veya Anadolu Kasabalarında ehliyetsiz, kasksız motor kullanmaya kalkmış olan bu zatı muhteremler için kırmızı ışık yanıyormuş ya da yanmıyor muş hiç fark etmez. Sağı solu kontrol edip hemen topuklar, geçer giderler...

Bu araçlardan da fırsat bulurlarsa eğer, Ambulansların, İtfaiye Araçlarının ve Emniyet Kuvvetlerine ait araçlarında zaman zaman geçiş üstünlüğü vardır... Ancak geçenlerde olduğu gibi, bazı sapıklar ambulans aracının bile önünü kesmeye cür'et edecek kadar ileri gidebilmektedirler... Bu da onlara takdir ve teşekkür değil de eza, cefa ve ceza olarak yansıtılacaktır bir şekilde...

( Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.