Öncelikle şunu belirteyim ki, arkadaşlar özellikle şu dönem kendi işini yapmak için doğru bir zaman değil.. 100 kere düşünüp 1 kere karar verin..!

Hangi sektörde  iş yapacaksanız,
O işle ilgili uzmanlık derecesinde bilgi ve tecrübe sahibi olmalısınız..piyasa koşullarını iyi değerlendirin.İhtimaller ile değil sağlam verilerle çalışın. Yapacağınız işe göre, alternatif mevkileri gözlemleyin... En ulaşılabilir, en kolay tarif edilebilir, cephesi olan, önünden geçen insan sayısı en yoğun olan... Vs. V.s. gibi durumları iyi analiz edin.

Bir işi iyi biliyor olmanız işletmeciliği de, finansı da iyi bileceğiniz anlamına gelmez... Mümkünse bu anlamda profesyonel birilerinden yardım alın.

Bu ülkede vergi sistemi çok acımasız ve adaletsiz. İşyeri açtığınızda her kurum leş kargası gibi üzerinize çörekleniyor. Her yerden para isteniyor... Belediye,ticaret odası, noter, Vergiler, SGK, kira, stopaj, resmi evraklar, muhasebeci parası, vs.. vs....

Dİyelim ki işyerini açtınız... çevre edinene kadar (En az bir yıl) tüm masrafları, ödemeleri karşılayabilecek birikiminiz varmı ? Demek ki,ilk önce sermaye gerekecek. Herkes bir miktar parası olunca iş kurulur sanıyor, önemli olan işyeri kurmak açmak değil oranın varlığını sürdürebilmesidir. Kurulumda yaptığınız yatırım kadar bir yerde paranız olacak ki, işinizden gelecek kazanca güvenmeden, vergi borçlarınızı ve diğer borçlarınızı vadesi geldiğinde rahat rahat ödeme yapabilin....

Kendi işiniz, ücretli çalıştığınız diğer işlere benzemez.İnanın ne geceniz ne de gündüzünüz oluyor. Mesai kavramı diye bir şey kalmıyor. Ülkenin bütün meselerinin yanı sıra, amerikan ekonomisinin gidişatı, avrupa ülkelerinin ekonomisi, döviz kurları ,vs.vs.. her şeyle mecburen ilgileniyorsunuz...

Aile diye bir şey kalmıyor...Ufak çocuğunuz varsa nasıl büyüdüklerini görmüyorsunuz bile...Bu tempoyu ister misiniz ?

En zor olanı ise çalışan ve müşterileriniz (insanlar) ile birebir sizin ilgileniyor olmanız...Dünyanın en zor işi insanla uğraşmak. Bunu da göze almalısınız.

Diyelim ki bunların hepsi kabul ve şartlar uygun... ürün veya hizmet satış karlılığı ne olmalı ?

100 TL. Maliyetli bir ürünü;
% 18 KDV
% 20 GENEL GİDERLER
% 22 KURUMLAR VERGİSİ
% 25-30  KAR (BUNUN VERGİSİ 7 TL)
% 1 KAYIP/ KAÇAK/ARIZA
% 2 BATAK
% 3 VADE FARKI KREDİ KARTI KOMİSYONU V.S. AYLIK (KREDİ.
KULANANLAR VE VADELİ SATANLAR  İÇİN)

SONUÇ; 100 TL. Maliyetli bir ürüne % 80 ilave edip 180 TL. YE NAKİT VEYA KREDİ KARTI TEK SLİP SATARSAN BU SATIŞTAN 20 TL KAZANIRSIN....Taksitli satışlarda da her ay için %3 daha ilave etmelisin...

Ticaretini bu kurallara göre yaparsan,
üç-beş kazanır, ev, araba alır, tatil yapar, üç günlük dünyada biraz ayrıcalıklı yaşarsın... öldüğün de bırakacağın mirasını da, iş bilmez bedava hayata alıştırdığın varislerin bir kaç yıl için de batırırlar....

Eğer bu şartların uygun değilse sadece hayallerini gerçekleştirmek için girişim yapmış olur heyecanlı bir macera yaşarsın.İçinde bir uhde kalmaz...Şansın yaver giderse işi tutturabilirsin % 2-3 ihtimal.... aksi takdirde % 97  bir sürü maliye borcu,vergi borcu,bağkur borcu, birkaç aylık kira borcu ve sana güvenen insanlara nakit borçlar ile iş yerini kapatmak zorunda kalır, iş aramaya başlarsın....😊😊

GENÇ GİRİŞİMCİ ARKADAŞLARIM BUNLARI BİLİN İSTEDİM...
FAYDAM OLMUŞSA/OLURSA MUTLU OLURUM...  

8.6.2019  Hicabi ÇALIŞKAN


( Kendi İşini Kuracak Olan Genç Girişimcilere başlıklı yazı HİCABİ tarafından 9.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.