Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 14.06.2019
Okunma Sayısı : 1217
Yorum Sayısı : 1
Sevgili çocuklar, değerli büyüklerim, dostlarım,

Elbette kendi cinsimizden ve candan dostlarımız olacak.
Gerçi bugün o ilişkiler de yaralı.
İnsanları birbirine düşürüp, "umut bizde" sloganlarıyla topluma halaskâr kesilen bir anlayışın kabul gördüğü ve makbul sayıldığı bir dünya devrinde/düzleminde yaşıyoruz.
Kırk yıllık dostunu bir kenara itip, geçici kırk kuruşun, makamın kulu kölesi olanların devri.
Neye değer veriyorsanız, ona indirgenirsiniz.
Ahlaklı, mantıklı, vicdanlı ve bilimsel gözlüklerin artık hurdacıda bile bir değeri yok.
Bir de insanları, teknoloji esir alınca, rehavet ve tembellik, kendine yeterlik, insani duyguları zedeliyor.
En samimi duygularla gönüllü bir toplumsal öneri sunsanız bile, şüpheyle yaklaşılıyor.
Bundan dolayıdır ki yaşamda sevebileceğimiz hayvan dostlarımız da olmalı.
At, eşek, köpek, kedi, kuş, inek, öküz, horoz...
Onlar dostluklarına karar verirken en azından "partime, tarikatıma, hocama, şeyhime, efendime, reisime, başbuğuma bir danışayım" demiyorlar. "Acaba ne derler"diye çekinceleri, kuşkuları yok.
Bugün bir markete gittim tekir bir kedi vardı içeride. Dostluk elimi uzattım, hemencecik kabul etti. İnanın ki, "sahibibime bir danışayım" demedi.
Varoluşumuzdan kaynaklanan, evrensel sevgi, saygı ve aşk makamıyla tanışabilenlere selam olsun.
14.06.2019
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Dostluklar Hakkında başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 14.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.