BİR FRANSIZ HİKAYESİ

                   Ahmet AYAZ

                 Gaziantep Güneş Gazetesi 18 Haziran 2019

               ………………………………………………

 

       Fransa’da yaşlı bir yazar tek başına mütevazı bir evde ikamet ediyor. Evin çok yakınında ki bir sokakta bir çöp bidonu var. Her akşam mahallenin çocukları ellerindeki  demir parçaları ile, taşla deynek ile çöp bidonuna  vurarak eğlenip patırtı gürültü yapıyorlar. Hoplayıp zıplıyorlar. Yaşlı yazarda  uyku denen  bir şey kalmıyor. Sabahlara kadar da bir daha adamı uyku  tutmuyor. Çocuklara ne kadar rahatsız olduğunu söylese de, çocuklara bir türlü bir şey  anlatamıyor. Fakat kendi kendine “Ben bu işe bir çare bulmalıyım” diyor. Daha sonra da “Tamam tamam. Ben bu işe bir çare buldum” Diyor kendi kendine.

       Bir gün  yine çocuklar akşam vakti çöp bidonunun  başına toplandıklarında, çocuklara yaklaşarak “Çocuklar gelin bakalım sizin ile bir anlaşma yapalım. Ben size haftada 50 frengi vereceğim bu parayı  aranızda paylaşın. Ama bu çöp  bidonunun başında oynayıp zıplayıp ses çıkarıp ara vermeden, gürültü yapacaksınız. Beni bu  haliniz  çok çok mutlu  ediyor” deyince, Çocuklar yaşlı bu yazarın teklifini sevinç ile  kabul ediyorlar.  Bir iki hafta faaliyet devam ettikten sonra, yaşlı yazar  çocuklara derki, “Çocuklar bu 50 frengi bana çok geliyor. Ben size haftada  25 frengi vereceğim” Diyor. Çocuklar az oluyor ama, hatırın için  tamam.  Ama  patırtıyı gürültüyü eskisine göre biraz  azaltırız diyorlar. Yaşlı yazar da tamam diyor.

       Bir süre daha  böylece devam ettikten sonra, yaşlı yazar bunlara yine uğruyor. “Çocuklar  kusuruma bakmayın. Param bitti, size artık para veremeyeceğim” Deyince, çocuklar da, o zaman  bizde de, patırtı gürültü bitti diyorlar. Biz de artık, patırtı, gürültü yapmaktan vaz geçeriz. Zaten çok yoruluyorduk diyorlar ve patırtı,  gürültü yapmayı tamamen bırakıyorlar . Yaşlı yazar “Aman çocuklar ben sizin  patırtınız, gürültünüz ile mutlu  oluyordum, dediyse, çocuklar cevap  veriyorlar. Sende para bitti ise, bizde de patırtı gürültü bitti diyorlar. Ve bir daha da,  çöp bidonunun  yanına  yaklaşmıyorlar. Patırtı, gürültü de yapmıyorlar, Yaşlı  Fransız yazarı da bu beladan kurtulmuş oluyor,

       Saygıdeğer okurlarım. Her  zamanki dediğim gibi. Beni unutmayın, Sizler ile bu sohbet köşemde yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu  günler hep ve hepimizin olsun. Hoşça  ve dostça kalınız diyorum..

( Bir Fransız Hikayesi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 18.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.