Türkünle Şarkınla Ayrılıklar Bitsin



 

 
Hayat bir yenilgiden ibaret olsa da ne kaybederiz önümüzde hayat varken, yeniden güreşmek ve yenmek var iken! Yenilmek bu kadar mevzubahis değil, önemli olan yıkıldıktan sonra kalkarak hayata küsmeden devam etmek değil midir ki? Acılar içinde sızlanarak cinnet geçirmeye hiç gerek yok.
 
Kusur dediğimiz acizliğimizin ortaya çıkmasıdır, zaten aciz değil miyiz? bu yenilgi acizliğimizi ortaya çıkarırken, farkına varmak güç ve kudreti veren güç ve kudret sahibi olan Alemlerin rabbi Allah C.C. ulaştırıyorsa doğru yoldasın, nereden mi biliyorum? Alemlerin Rabbi bu acıları dertleri ona varmamız hatırlamamız için veriyor, yoksa kul neden aciz olsun neden acıları çeksin ki? Varmak, varılması gereken kapıya ulaşmak içindir.
Aşkın gökyüzündeki gökkuşağı rengi sana selamlar verirken sende al selamı gönülden bir selam ver. Açma sineni döşünü, gel bana ne yapabilirsin tarzında budalalalıkla artistlik yapmaya da hiç gerek hiç yok!
Yanılmaların merkezinde feveran ederken, şerit değiştir yanıltmayan yolda arabayı sürmeye devam et, yoksa ekili tüm çiçekleri ezeceksin farkına varsan da varmasan da…
 
Bir türkü ya şarkı sözü ol dudaklarda herkes eserini mırıldansın gülümseten dudaklarında.
 
Bazen böyle hep gülümset asılmasın suratlar kaşlar.
 
Sevdiğine giderken aşık başı önünde eğik gitmesin, dik başıyla türkünle şarkınla gitsin ayrılıklar bitsin.
 
Geçmişin mahzeninde geçmişe dair hüzün gözyaşı biriktirmesin, mutluluğu stok etsin bir ömür, kapısını açtığında yada açmana daha doğrusu gerek bırakmasın…
Kaybolan değil içinde
Kendinizi beraberce bulan olun, can olun yol olun hakka kul olun.
Gerisine gelince o teferruat gerisi  peşinizde gülümseyerek gelir.
Yazıma Nilüfer Sarp hanımefendinin bugün yazdığı muhteşem dizelerle son vermek istiyorum. Selamlarımla.


Günler geçip giderken, koşuşan atlar gibi 
Durmak isteriz amma elden kaçar dizginler 
Ömür denilen ne ki? Kuşta kanatlar gibi 
Çırparak yol alırken biter sayılı günler 

Bin adımda bir fersah mesafe kat ederken 
Hazan vurup dalından düşen son yaprak gibi 
Vakit varken durmayıp, o menzile giderken 
Basılıp çiğneniriz bir avuç toprak gibi
 
Neden geldik dünyaya düşün bul cevabını
Sapma hiç doğru yoldan kul ektiğini biçer
Çıkarmazsan aklından alırsın sevabını
Kimse kalmaz ebedi dünyaya bakıp geçer


İnanarak yaşarsan sorun olmaz serinde
Bir gün göçüp gidersin ahirete ver değer
İman ağacı kökü bil ki pek çok derinde
Sığın hep Yaradan’a inancın varsa eğer


Ömür sona varınca, “eyvah!” diyen kullarız 
“Keşke vakit olsa,” der; isteriz başa dönmek
Sevapları ateşler, günahları külleriz 
Amma çare yok artık; akıbet taşa dönmek 
                NİLÜFER SARP_____________
 
 
Mehmet Aluç

 

 

( Türkünle Şarkınla Ayrılıklar Bitsin başlıklı yazı kul mehmet tarafından 19.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.