Ne de güzel bir veciz sözdür aslında ''Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı vardır.'' der, büyüklerimiz... Nereden gelmiş, nereden çıkmış bu söz, onu da bilmeyiz, işte bir yerlerden literatürümüze girmiş, nasıl girmişse...

Günümüzde her şeyin ederi artmaktadır. İçtiğiniz suyun parası bile bakıyorsunuz, bir ay sonra farklı bir fiyata çıkmış. Hakeza ulaşım ücretleri, kullandığınız elektrik, döviz fiyatları, emlak fiyatları, almış başını dıgıdık dıgıdık dörtnala gidiyor, gidiyor ne kelime, adeta uçuyor...

İşte bu nedenle bizde eskiden kırk yıl hatırı olan kahvenin, bu hatırının elli ya da altmış yıla çıkartılmasını istiyoruz, millet olarak. Çok da zor bir şey olmasa gerek. Sanırım bir Kanun Hükmünde Kararname ile mesele halledilir gibi...

Daha sonra oluşacak ortamlara göre, elli ya da altmış yıla çıkartılmış kahvenin hatırı yetmiş, seksen, hatta yüz yıla bile çıkartılabilir... Tabi ki o zaman ki hükumet ile de koordineli bir şekilde bu gerçekleştirilebilir... Kahve içenlerde, ikram edenlerde daha mutlu olurlar, sonrada ''Vay be eskiden kırk yıl hatırı olan kahvenin bizim zamanımızda yetmiş seksen yıl hatırı varmış.'' deyip havalara bile girerler...

Bir de benim takıldığım şu konuya da açıklık gelmesi lazım. Kahve ile bir bardak su getirilir bilirsiniz. Kahvenin bu kadar hatırı oluyor, suya kıymet veren yok, ne iş bu, ne ayak? Suyunda hatırının olması gerekmez mi hiç olmazsa kahvenin yarısı kadar? Ben suyun yerinde olsam küserim billahi, hem kahveye hem de kahveyi getirenlere...

Aklım almıyor billahi acı olan kahvenin hatırı kırk yıl ve daha fazla, tatlı olan suyun bir damla hatırı olmaz mı yahu? Ben de iyi kafa bulandırdım galiba? Siz yine için kahvenizi, peşine de bir bardak suyu lüpletin... Ne demişler hem de ''Gönül ne kahve ister ne kahvehane gönül sohbet ister kahve bahane.'' maksat aramızda ki buzlar erisin değil mi?

( Kahvecilere Son Çağrı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.