HAK VE ADALET UĞRUNA 

 Muhammed Mursi İsa el- Eyyat, Mısır'ın seçimle ilk başa gelen devrik 5.Cumhurbaşkanı olan siyasetçilerinden biriydi. Mısır'da 2012 yılında yapılan demokratik seçimleri kazanarak Mısır'ın ilk meşru sivil Cumhurbaşkanı olmuştu. Evet, Muhammed Mursi nasıl Mısır Cumhurbaşkanlığı koltuğuna gelmişti? Muhammed Mursi'yi Mısır Cumhurbaşkanlığı koltuğuna ulaştıran politaka kariyeri " Müslüman Kardeşler Haraketi " içerisinde 2000 yılında yer almasıyla başlamıştı. Müslüman kardeşleri yasal olarak seçime katılmaları mümkün olmadıklarından parlementoya bağımsız bir siyasetçi olarak girmişti. Ve 2000 yılında Mısır'da yapılan seçimlerde bir milletvekili olarak seçilmiş, 2005 yıllarında Mısır parlementosunda milletvekili olarak görev yapmıştı. 

2011 yılında Hüsnü Mübarek'in devrildiği ayaklanmaya muhalif olarak destek veren Mursi, daha sonradan Müslüman kardeşlerin kurduğu "Hürriyet ve Adalet Partisi'nin" başkanı seçilmişti. Ve 2012 yılında yapılan demokratik seçimlerde galip gelerek Mısır Cumhurbaşkanı olmuştu. Tabi ki Mursi'nin Mısır Cumhurbaşkanı olmasını hazmedemeyen Amerika, Israil, Rusya, Mısır ordusuyla yaptıkları anlaşmalarla bir iç çatışma çıkararak 2013 yılında 30 Haziran'da başlayan eylemler sonrası 3 Temmuz'da Mısır ordusu iç ayaklanmayla darbe yapıp yönetime el koydular.

 Muhamed Mursi darbeye karşı direnme çağrısı yaparak günlerce cuntacılara karşı direnmişti. Bu direnme sonucunda Mursi cuntacılar tarafında esir alınıp cezaevine atıldı. Ve Mısır'ın başına Si Si gelmisti. Zalim ve Müslüman düşmanı olan Si Si artık Mısır'ın Cumhurbaşkanı olmuş, Mısır'ı bir Müslümanın idaresinden almışlardı. Mursi'yi bundan sonra Mısır cezaevlerinin demirparmaklar ardında koymuşlardı. Ve çıkarıldığı her mahkemede idam cezası ile yargılandı.Tam beş yıldır cezaevinde olan Muhammed Mursi, 17 Haziran' da çıkarıldığı mahkeme salonunda yaşamını yetirdi. 

Yapılan haksızlıklara karşı fazla yüreği dayanamadı. Mısır darbeciler mahkemesinde defalarca kez Mursi'ye idam cezası verildiği halde o hep şu sözleri söylemekten vazgeçmemişti. " Şehitlerimizin kanıyla kazandığımız devrimi yok etmeye çalışanlar olacaktır. Ancak biz sizin haklarınızı, evlatlarınızın haklarını koruyarak devrimi muhafaza edeceğiz. Ben, bunu hayatımın pahasına da olsa yapacağım. " Derdi. "Sen bir din kahramanıydın Muhammed Mursi. Mekanın cennet olsun. Cuntacıların elinde gördüğün işkenceler ahirette sana cennet kapısı olsun InşaAllah." 

 Allah'a emanet olun.
          Kamile Özdemir 
( Hak Ve Adalet Uğruna başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 27.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.