YOZGAT’TA ŞİİR RÜZGÂRI ESTİ

 

            Kültür ve Turizm Bakanlığının katkı ve destekleriyle; Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğince düzenlenen:  “2019 Sürmeli Şiir Şöleni ve Âşıklar Bayramı” programı geçtiğimiz hafta sonu yapıldı ve şiir severler tarafından ilgiyle takip edildi.  Cuma, cumartesi ve Pazar günlerini kapsayan Şiir Şöleni üç ayrı mekânda yapıldı; adeta Yozgat’ta şiir rüzgârı esti.

 

            2019 Sürmeli Şiir Şölenine 13 ayrı ilden davet edilen 23 şair, yazar ve edebiyatçı  konuklar katıldı.  Şair ve yazarlar 21 Haziran Cuma öğle sonu toplanıp Belediye Başkan yardımcısı Ahmet Topuzu makamında ziyaret ettiler. Kısa bir şiir muhabbetinin ardından konuk  yazarlar Yozgat Valiliğine geçerek Vali Kadir Çakır’la, Vali Yardımcısı Şükrü Çakır ve İl Toplumla İlişkiler Müdür Hakkı Yurtlu’yu makamlarında ziyaret ettiler. Vali Kadir Çakır’a Doğu Türkistan bayrağı ile Türk bayrağını takdim eden karı koca “ Göktürkler”  büyük alkış aldılar. Vali Çakır konuklarla yakıynen  ilgilenip  şairlerle bir süre sohbet etti.

 

             21- 22- 23 Haziran tarihlerinde tarihi konaklarda ve Spor Vadisi Gençlik Merkezi salonunda üç ayrı şiir etkinliği gerçekleştirerek,  şiir severleri şiire ve edebiyata boğdular.  Sazın, sözün dile geldiği ve seçkin eserlerin yorumlandığı programa Bozok Üniversitesi Rektörü  Prof. Dr. Ahmet  Karadağ, Yozgat Vali Yardımcısı Şükrü Çakır, İl Dernekler Müdürü Hakkı Yurtlu ve Yozgatlı şair yazarlar katılarak programın ilgiyle takip edilmesini sağladılar.

 

              Âşık ve ozanların deyişleri ile Şiirlerin dile geldiği “Sürmeli Şiir Şölenine”  katılan konuklara Yozgat’ın tarihi ve turistik mekânları da gezdirildi, video çekimleri yapıldı ve şehrimizden güzel  fotoğraf kareleri alındı. Yozgat Çamlığını da gezen konuklar Çamlığımıza duydukları hayranlığı dile getirdiler ve şehrimizden memnun- mutlu ayrıldıklarını  ifade ettiler.

 

             “Sürmeli Şiir Şöleninin” Organizasyonu yapan Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği adına basına açıklama yapan Dernek Başkanı  gazeteci, şair, yazar Ahmet Sargın:” Şiire ve edebiyata ilgi uyandırmak ve  İlimizi tanıtmak amacıyla seçkin bir program gerçekleştirdik, hem katılımcı konuklara, hem de onlara kusursuz hizmet edip memnun ayrılmasını sağlayan Yozgatlı şair, yazar arkadaşlarımıza teşekkür ediyor şükranlarımı sunuyorum” dedi.  Şiir Şöleninin oldukça başarılı geçtiğini bildirdi.

 

                               YOZGAT 2019 SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİ DOLU DOLU GEÇTİ 

 

          Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği adına gerçekleştirmiş olduğumuz “2019 Sürmeli Şiir Şöleni ve Aşıklar Bayramı” muhteşemdi. Dolu dolu geçen üç günde “ Yozgat’ta Şiir Rüzgarı Esti” Şiire ve Edebiyata doyan Yozgatlı şiir severlerimiz aynı zamanda 13 ayrı ilden gelen 22 şair, yazar ve ozan dostlarımızla buluşup kucaklaştı, kaynaştı!

 

        21- 22 ve 23 Haziran günlerinde yapılan bu etkinliğe il dışından şair ve yazar olarak katılan misafir konuklarımız vardı: Ankara’dan Ali

Karaca, Rifat Çakır(Sunucu), Durak Turan Düz, Antalya’dan Ayşe İzci Coşkuner, Kayseri’den Şeyhmus Çiçek, Duran Tamer, Duran Aydın, Kırşehir’den Veysel Turgut, Erdoğan Çalışkan, Salihli’den Gündüz Aydın, Bursa’dan Gönül Aydemir Adıgüzel,Yasemin Şahbaz, Alaca’dan Halil Gülşen,Tokat’tan Mahmut Hasgül, Sündüz Arslan Akça, Hatay’dan Mahmut Özkoca, Balıkesir’den Öz Ali Yılmaz, Kütahya ‘dan Züleyha Özbay Bilgiç ve İstanbul’dan Doğu Türkistanlı Nurala Göktürk-Eşi Hamit Göktürkler konuğumuz oldular.

 

        Ayrıca Yozgat ve ilçelerinden de gönül dostu bir çok arkadaşımız bize katkı ve destek sağladı. Bunlar: Osman Yüksel, Dursun Asil, İsmail Salman,Songül Yurdagül,Kelami Akdemir,Mehmet Eminel,İdris Çetin, Emre Akdağ,Rıza Doğangönül, Ekrem Gürer, Sunucu Yasemin Doğru,Arzu Karademir,Erdoğan Bektaş,Aşık Kul Yetimi, Aşık Kadir Öğren,Ali Doğruyol,Hüdai Yavuz, Hamit Uzun,Sanatçı Gülay Korkmaz, Aşık Rıza Kaygusuz,Haci Yiğid,Semiha Arasbora, Keskin Özer, Rivahi Kalay; arkadaşlarımızın katılım ve desteklerine teşekkür ederiz.

 

        13 sünü gerçekleştirdiğimiz Sürmeli Şiir Şöleni ve Aşıklar Bayramı proğramı 21 Haziran Cuma günü başladı. Sabahın erken saatlerinde konuklarımız otobüs terminaline inmeye başlayınca bizler de  erkenden kalkıp onları karşıladık.Toplanma öğle sonu saat 14.00’e kadar devam etti. Daha sonra gelenler de bize katıldılar.

 

         Misafir konuklarla birlikte Yozgat Belediye Başkanlığını ziyaret ettik. Belediye Başkan vekili Ahmet Topuz Bey bizleri Belediye Meclisi Salonuna alıp konuk şair ve yazarlarla sıcak samimi bir görüşme gerçekleştirdi. Tanışmanın ardından konuklarımız başkan  yardımcısına mini bir şiir şöleni takdiminde bulundular.

 

        Buradan Yozgat Valiliğine geçip Sayın Valimiz Kadir Çakır Beyefendi ile toplantı salonunda bir araya geldik. Yozgat Valimiz Kadir Çakır Beyefendinin sıcak, samimi ve candan karşılaması konuklarımızı memnun ve mutlu etti. Sohbet tatlı, buluşma zevkli olunca misafirler bu buluşma ve muhabbetten oldukça hoşnut kaldılar...

 

         Yozgat Valiliğinde Vali Yardımcımız Şükrü Çakır ve İl Toplumla İlişkiler Müdürümüz Hakkı Yurtlu beylerle de kısa görüşmelerde bulunduk. Şükrü Çakır ve Hakkı Yurtlu Beylerin şiir yorumlarını da dinleyip şiir coşkusunu doruğa taşıdık...İl yöneticilerimizin şiire ve edebiyata olan saygı ve ilgileri hepimizi mutlu edip ziyadesiyle sevindirdi. Konuklarımız da bu ilgiden oldukça memnun kaldılar.

 

          2019 Şiir Şöleni Etkinliğimiz Hayri İnal ve Erbazlar Konaklarında  devam etti. 22 Haziran Cumartesi günü Spor Vadisi Gençlik Merkezi Müdürlüğü Salonunda  ise asıl programımız vardı. Bu etkinliği ÇAMLIK TV. Canlı yayınladı. Çamlık TV yöneticilerine ve görevli arkadaşlarımıza teşekkür ediyoruz.

 

          Şiirin, edebiyatın dile geldiği şair ve yazarların coşup heyecan duyduğu “Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni” dolu dolu geçiyor; şiir severler, şiire ve edebiyata doyuyorlardı!.. Aşık ve ozanlar sazı ve deyişleriyle, şairler heyecan ve duygu yüklü şiirleriyle dinleyicileri büyülüyor; Yozgat şiir ve edebiyat soluyordu!.. Şiirin ve edebiyatın kalbi Yozgat’ta atıyor; şairler şiirlerini en güzel yorumlarıyla terennüm ediyorlardı!..

 

          Dolu dolu geçen üç gün ve şiir yudumlayıp, şiir soluyan Yozgat sokakları...Tarihi konaklar, Çapanoğlu Büyük Camii, Tarihi Yozgat Lisesi, Etnoğrafya Müzemiz, Seyirlik Nohutlu Tepesi ve Çamlık Milli Parkımız konukları misafir edip bağırlarına bastı...Güzel anılar bırakıldı; güzel yansımaları oldu. Yozgat basını ilgi gösterip sayfalarına taşıdı, hepsine teşekkür ediyor saygılarımızı sunuyoruz.

 

          Etkinliğin son buluşması 23 Haziran Pazar günü Çamlık Milli Parkımızda gerçekleşti. Misafirlere saç kavurması yaptırıp onları güzel bir piknikle uğurlayacaktık. Ancak Yağmur- Rahmet izin vermeyince yine Çamlık Parkımızda kıymalı ve karpuz ikramı ile etkinliğe son noktamızı koymuş olduk. Aldığımız tepkiler şenlikten dostlarımızın memnun ve mutlu ayrıldıklarıdır. İlimize gelip misafirimiz olan tüm konuklarımıza teşekkür ediyor saygılarımızı sunuyoruz.

 

        Arkadaşlarımız misafirperverlik ruhuyla konukları en güzel şekilde ağırladılar; emeklerini alın terlerini esirgemediler : Osman Yüksel’e Dursun Asil’e, İsmail Salman’a, Emre Akdağ’a, Derneğini Kullandığımız Başkan Songül Yurdagül’e, Kardeşim Bekir Sargın’a, Yeğenim Mahmut Sargın’a hasseten teşekkür ediyor, Şükran’larımı sunuyorum.

 

        Ayrıca yakın ilgi ve alakalarını gördüğümüz Yozgat Valisi Kadir Çakır’a, Bozok Üniversitesi Rektörümüz Prof. Dr.Ahmet Karadağ’a, Vali Yardımcımız şair yazar Şükrü Çakır’a, Şair- yazar İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürümüz Hakkı Yurtlu’ya, Belediye Başkan vekilimiz Ahmet Topuz’a, Gençlik Merkez Müdürü Ali Sapmaz’a, Belediye Kültür İşleri Müdürü Fadime Solmaz’a, Konak sorumluları ve görevlilerine teşekkür ediyor saygılarımızı sunuyoruz. 2020 Sürmeli Şiir Şöleni mi? Ya Nasip: kim öle, kim kala...

 “Haber ve Yorum- Ahmet SARGIN / YOZGAT”

( Yozgat-ta Şiir Rüzgarı Esti başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 28.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.