TARİH VE KÜLTÜR ŞEHRİ URFA- 2

 Şanlıurfa' nın diğer bir yönü şimdiye kadar bilinen ve bilinmeyen yüzlerce edebiyatçının ve sanatçının çıktığı bir şehir olması. Belki Türkiye genelinde en çok edebiyatçının var olduğu fakat nedense yüzlerce eser bırakmış olmalarına rağmen anılmamış olmaları. Yanlızca Türkiye'de ve dünyada star olmuş ünlülerle Urfa anılmaktadır. Şanlıurfa bağrında bir çok sanatçı ve bestekar yetiştirmiştir.

 Yetiştirilen sanatçılar; 
 1- Ibrahim Tatlıses
                                                17- Nuri Sesigüze
 2- Müslüm Gürses 
                                                18- Ahmet Özhan 
 3- Mahmut Tuncer
                                                19- Hüseyin Peyda 
4- Kazancı Bedih 
                                                 20- Yılmaz Güney 
 5- Ferhat Göçer 
                                                 21- Ahmet Kanneci 
6- Güler Işık
                                                  22- Ahmet Cankat
 7- Seyyal Taner 
                                                  23- Halil Yıldırım
 8- Şivan Perver
                                                  24- Ismail Badıllı
 9- Abdullah Balak

 10- Seyfettin Sucu

 11- Tenekeci Mahmut 

 12- Mukim Tahir 

13- Hamza Şenses (Kel Hamza)

 14- Münevver Özdemir

 15- Behçet Arabi 

16- Abdurahman Inali ( Kepekçi)

 Daha bir çok sanatçıyı içinde barındıran tarihi ve kültür şehridir Urfa. Şanlıurfa'nın yetiştirdiği tarihten bu yana çok değerli edebiyatçıları ve yazarları da bulunmaktadır. 
 1- İbn-i Teymiye 
                                                 17- Mehmet Faraç 
 2- Yusuf Nabi 
                                                   18-Adil Saraç
 3- Abdulkadir Karahan
                                                     19- M.Hulisi Öcal 
 4- Mehmet Akif Inan 
                                                      20- Mustafa Dişli
 5- Zübeyir Yetik

 6- Mehmet Uzun

 7- Sabit Bin Kurra 

8- Suruçlu Aziz Yakup

 9- Cabir Bin Hayyan

10-Bekir Coşkun  

11- Yılmaz Karakoyunlu

 12- Mehmet Atilla Maraş

 13- Nedim Hazar 

14- Osman Güzelgöz

 15- M.Hulusi Kılıçaslan

 16- Kemal Edip Kürkçüoğlu

 Tarihin Urfa edebiyatçılarından olan bu değerli insanlarımız bir çok eser bırakmışlardır. Bizlerde değerli yazarlarımız ve edebiyatçılarımız gibi okunacak eserler bırakmak arzusuyla kaleme sarılmış bulunmaktayız. Vefat etmiş Sanatçı ve Yazarlarımızı rahmetle anıyoruz. Halen yaşamakta ve sanatını icra eden yazar ve sanatçılarımıza da sağlıklı bir ömür diliyoruz. Urfa, tam anlamıyla bir kültür ve medeniyetler şehridir.

 Allah'a emanet olun. Kamile Özdemir 
( Tarih Ve Kültür Şehri Urfa başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 29.06.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.