Ne de güzel pişer aslında düdüklü tencerelerde yemekler... Yalnız düdüklü tencerenin düdüğünü de öyle şimendifer düdüğü gibi çok da fazla öttürmeyeceksiniz... Çok fazla öttüğü zaman hem kulaklarınız sağır eder, hem de komşulara rahatsızlık verirsiniz...

Düdüklü Tencerenin düdüğünün fazla ötmemesi için düdüklünüze iyi davranın. Zaman zaman onun ile sohbet edin, ne var ne yok deyin, sabah kalktığınızda günaydın düdüklüm benim deyin... Zaman zaman düdüklünün içinde düdük makarnası pişirin...

Diğer tencerelere nazaran düdüklü tencereler biraz havalıdır, hava atmayı pek bir severler... Hoş görün bu durumunu, düdüklünün üstüne üstüne fazla gitmeyin... Gıcıklık olsun diye elinize bir uyduruk düdük alıp da senin düdüğün varsa benim de düdüğüm var bak hem de nasıl öttürüyorum, demeyin sakın, çok alınırlar bu duruma düdüklü tencereler...

Sakın ama sakın düdüklü tencerenize ''Tencere dibin kara seninki benden kara.'' diye sitemlerde bulunmayın... Hükumeti ve uygulamalarını protesto için düdüklü tencerenizi elinize alıp da balkona çıkıp gürültü çıkartmayın, eğer ki illa birilerini protesto edecekseniz bunu normal uyduruk tencereler ile yapın. Düdüklü Tencereleri kötü emellerinize alet etmeyin...

Zaman zaman arıza yapabilir düdüklü tencereniz, yine de ona iyi davranın. ''Ulan düdük şimdi de bozulmanın sırası mıydı tam misafirin geleceği gün.'' diye cümleler kurmayın ona... Daha önce ne hizmetler etti size bunu da sakın unutmayın...

Güzel güzel yemekler pişirin, çoluk çocuğunuza, eşinize dostunuza... Unutmayın ki erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer... Siz güzel yemekler yaptınız mı mideye giden o yollar dört şeritli, sekiz şeritli otoban yollar gibi olur billahi benden söylemesi... Arada sırada da Düdüklü Tencereyi icat edip de siz hanımların hayatını kolaylaştıran 17. Yüzyılda yaşamış Fransız fizikçi ve matematikçi Denis Papin'e dua etmeyi unutmayın....

( Düdüklü Tencerenin Düdüklerini Ayarlama Teknikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.