SEN ANLATILMAZ YAŞANIRSIN URFA 

 Tarihin ilk yerleşim yeridir Urfa'm. Dicle ve Fırat nehrinin nazik,narin dalgalarında beyaz gelinlikler içinde süzülen gelin gibisin Urfa. Ne kalemle yazılır,ne dille anlatılır bir tarihi "Destandır" Urfa. Havası bir hoş, insanı cefakar,emaktar bir o kadar da havasında olsa gerek, insanı cana yakın sıcakmı sıcak bir memlekettir Şanlıurfa.Yazmakla bitmez,kalemle tükenmez. Şiirlere,şarkılara,kitaplara konu olmuşsun Ruha'm. Tarih kokar her sokağın Büyük Yol,Tılfındır Tepen, Kızılkoyun Yamac'ında barınan tarihe şahitlik yapan Mağaralarınla, o dar tetırbeli yokuş aşağı, yokuş yukarı yüzyıllarca yaşamış ve yaşayan "Rıha" şenikiyle sen tarihe meydan okuyansın Urfa'm...12.000 bin yıllık tarihiyle " Uygarlığın doğduğu"şehirdir Şanlıurfa.

7 Mart 1919 da Ingilizlerin ve Fransızların kuşattığı ama yılmadan,yorulmadan kendini düşmana yedirmeyensin Şanlıurfa. Eyüp peygamber sabrıyla sınanan, ne acılara şahitlik yapmışsın "El-RUHAM." Bizim için senin her zaferinle gururlanmak ve senin için varolmaktır Urfam. Urfa Kalesi, Hz.Ibrahim'in doğduğu mağarada Dergah camisi, Yusuf Paşa Camii, Ulu Cami'siyle bir bütünsün Urfa'm. Halil-rühman ile Aynzeliha'nın aşkına şahit olansın sen ŞanlıUrfa'm. 

Balıklıgöl ile sen bir rüyasın. Hz.Eyüp, Peygamber Şuayp şehrin kalıntıları sende saklı. Rızvaniye Camii, Bazda mağaraları, Hasan Paşa Camii, Bey kapısıyla daha sayamadığım bir çok tarihinle övün sen Urfam...10.000 bin yıllık son tarihin olan "Göbekli Tepe" eseri senin tarihe meydan okuduğundur Şanlıurfa'm. Hz.Yusuf, Hz.Lut, Hz.Ishak, Hz.Yakup, Hz.Şuayp, Hz.Musa, Hz.Eyüp, Hz.Isa'nın yaşadığı peygamberler şehridir Urfa. Kara Ali kaplıcasıyla, Harran Kümbet Evleri ile Tek Tek dağlarıyla sen bir cennetsin Şanlıurfa'm.

Sazın nameli tellerinde çıkan uzun havasıyla, hoyrat söyleyen zılgıt çalan dillerinle sen bir halaysın Urfa'm. Islamiyetin ilk doğuş yeri, Nuh Tufa'nın da sonra kurulan ilk tarihi şehirsın Urfam. Acıdır senin isotun, ama hiç acılanmayansın sen. Çiğ köftesi yenilmeden olmaz. Acı mıra kahvesi içilmeden gidilmez. Künefesi, Şılığını yidirmeden misafirini göndermesin Urfa'm.

         Urfa kalesi kuş bakışı 
         Her yerinde var bir tarihin nakışı
         Sen anlatılmaz yaşanırsın Şanlıurfa. 

         Allah'a emanet olun./ Kamile Özdemir 
( Sen Anlatılmaz Yaşanırsın Urfa başlıklı yazı Kamile Özdem tarafından 9.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.