KUMLU İLÇESİ KİTAP OLUYOR!

GAZETECİ-YAZAR ERHAN PALABIYIK’DAN YENİ BİR KİTAP ÇALIŞMASI!

Hatayın, güzide ilçelerinden KUMLU Gazeteci-Yazar ve Araştırmacı Erhan PALABIYIK tarafından  Kitap oyarak hazırlanmaya başlandı.1990 yılında ilçe yapılan Kumlu’nun şimdiye kadar yazılı  tarihi bulunmuyor. Hatayın 15 ilçesinden birisi olan Kumlu tarım ve turizm merkezi olarak bilinmektedir. Şimdiye kadar hiçbir araştırmacının ilçeyle ilgili çalışma yapmaması dikkat çekmektedir. Gazeteci-Yazar Palabıyık  yaptığı açıklamada şunları söylemiştir; Bir zamanlar AMİK GÖLÜ’nün merkezinde bulunan bu ilçe 1945 yıllarında iskan yeri olarak tahsis edilmiştir, Amik Gölünün kurutulmasından sonra hem yerleşim alanı,hem tarım alanı olarak  işlevini sürdürmektedir.Türk sanat müziğinin tanınmış sanatçısı Safiye Ayla’nın yaşadığı bu ilçemiz son yıllarda önemli bir tarım ve ticaret,turizm,ulaşım,siyaset merkezi haline gelmiştir.

Hatayın ve ülkemizin ekonomisine önemli katkılar sunan bu güzel ilçemiz  yaklaşık 74 yıldır ilçe statüsündedir ancak kimseler bu ilçemizin tarih ve kültürünü araştırmamış,yazmamıştır,bu görev bana düşmüştür,daha öncede Reyhanlı ve Kırıkhan ilçelerimizle ilgili kitap çalışması yapıp yayınlamıştım,bu günlerde bu çalışmayı bitirip kısa bir sürede yayınlayarak Kumlu halkına hediye edeceğim.Kumlu halk arasında halen köy olarak anılmaktayken son yıllarda önemli bir atağa geçerek altyapı çalışmalarını bitirmiş ve günümüzde  modern bir şehir görünümüne kavuşmuştur.Ortalama 16. 500 bin nüfusu barındıran ilçenin Hatay hava alanına yakın bir konumda bulunması ilçe için önemli bir avantaj olarak görülmektedir Hazırlayacağım kitap ortalama 400 sayfa olacaktır.Kumlu belediye başkanı  Sayın Mehmet DELİ bu kitaba her türlü desteği vermektedir, bu kitap ilçede yaşayan herkesin sosyal,kültürel ve toplumsal durumunu anlatacaktır,tarihi olmayan bir ulusun veya topluluğun geleceği asla olmayacaktır,ilimizde ve ülkemizde çok tanınmayan bu ilçemizin tarihi,kültürel,doğal bir  çok değeri bulunmaktadır.

2 yıl yaşadığım bu Amik Ovasının göz bebeği ilçemize bu kitabı kazandırmakla Hatay kültürüne katkı sağlamış olacağım için kendimi mutlu sayıyorum,yıllarca materyal biriktirmiş bulunuyorum,16 yerleşim alanınınYüzölçümünden, nüfusuna, köylerinden, geçim kaynaklarına, gelenek göreneklerinden, ünlülerine, doğasından, arkeolojisine,  köylerinin ve mahallelerinin adlarını nereden aldıklarına, masallarından, yerel konuşma dillerine, dinsel yapılarından köy mevkilerine, şarkı türkülerinden çocukların oyunlarına, gelmiş geçmiş muhtarlarından, siyasetine, şiirlerinden destanlarına, ulaşım durumlarından, tarım ve ticaret, sanayi durumuna, aşiret yapılarından komşu köylerine, gazilerinden, şehitlerine festivallerine,  dini kurumlarına, geçim kaynaklarına,  yerel ve idari yönetiminden, basınına, hangi ailelerin yaşadığından hangi büyük felaketlerin yaşandığına, bayramlarına, ırmaklarına iç ve dış göç durumlarından eğitim ve öğrenim durumuna, şairlerinden, halk oyunlarına, kadar her şeyini yazarak kitaplaştıracağım. Bu kitap kumlunun dışarıya açılan kapısı olacaktır ve ülkemizde hak ettiği  kültürel yeri geçte olsa alacaktır. Kitapla ilgili olarak herkesten yardım ve materyal bekliyorum, kitabın basımı 2 ay içinde gerçekleştirilecektir, dedi.

 

 ERHAN PALABIYIK’IN YAYINLANAN KİTAPLARI ŞUNLARDIR:

1-KURTULUŞ SAVAŞI GÜNLÜĞÜ(Bu kitap1998 ve 2006 yılları arasında 100 bin adet deyim yayınları,10 bin adet Kültür bakanlığı olmak üzere 110 bin adet basılmıştır)

2-AMİK VE ANADOLU ÖYKÜLERİ-1000 adet basılmıştır

3-ORTADOĞUYA AÇILAN ALTIN KAPI REYHANLI-1000 adet basılmıştır.

4-YERKÖY TARİHİ-2012 yılında -2000 adet basılmıştır.

5-HER YÖNÜYLE KIRIKHAN-2014 Yılında 1000 adet basılmıştır.

6-SESSİZ ÇIĞLIK-2015 Yılında 2500 adet basılmış ve Öteki adam yayınlanınca dağıtılmıştır.

7-YARALI DOĞAN(Öykü)-2018 yılında basılmıştır.

 

( Kumlu İlçesi Kitap Oluyor! Gazeteci-yazar Erhan Palabıyık’dan Yeni Bir Kitap Ça başlıklı yazı JULİAN tarafından 17.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.