Fırlamak diye de bir kelimemiz var. Sözlükte bulunduğu yerden ileriye doğru olağan görünüşüne aykırı olarak hareket yapmak diye de açıklanmış... Bir çok fevri hareketlerde bulunan kız/erkek çocuklarına da böyle böyle hitap ederdik gençlikte, hala da duyarım zaman zaman...

Ulan ne fırlama bu çocuk, diyede takılırlar... Tamam anladık, çocuğun nereden dünyaya fırladığı ve dünyada fır döndüğü, milleti de fır fır döndürdüğü... İyi de bu çocuk acaba niye fırladı? Bunu hiç soran yok mu? Belki içeride sıkıldı da erken çıkmak istedi... Olmaz mı, olur olur bal gibi de olur... İçerisi karanlık baktı olacak gibi değil ’’Bir gün bile durmam artık burada.’’ deyip de öyle fırlamış da olabilir... Ya da bütün akrabalarımı da bir görsem fena olmaz deyip de fırlamıştır...

Şimdiye kadar hayatınıza bir çok fırlama girmiştir. Bunların bir kısmı belki arkadaşınız olmuştur, bir kısmı belki komşularınızın çocuklarından birileridir... Bir kısmı ile çok yakın akrabalığınız olmuştur... Onların fırlamalıklarından belki bir miktara sana bana da bulaşmıştır, kim bilir?

İlgi çekmek, popüler olmaya çalışmak, insanların çok eski tarihlerden beri alışılagelmiş bir davranış kalıplarındandır... Kimisi Romayı yakar popüler olmak için, kendine fırlama desinler diye... Kimisi de Romalı Perihan’a abayı yakar, öyle popüler olamaya çalışır... Arkadaşları da ’’Ulan amma fırlamasın be Romalıyı bile Roma’ya götürdün, bir de geri getirdin.’’ diye takılırlar... Onun da koltuklarının altına karpuz bile sığmaz olur...

En fırlamalardan biriside Dolares Yenge’dir... İllaki birilerinin ittirmesi ile fırladığı kesin olmak ile birlikte, onun fırlamalığından dolayı bütün dünya ülkelerinin halkları eziyet çekmekte ve tabi ki ona sunturlu küfürler ile giydirmektedirler, araya dayısını da koyarak tabi ki...

Neticede insanlara fırlama diye hitap etmek ya da ne fırlamasın oğlum sen diye şaka da olsa ciddi de olsa takılmak, lakap takmak hiç de hoş bir sesleniş değildir... Bu konuda Yüce Kitabımız Kur’an da Hücurat Suresi 11. ayetinde Rahman ve Rahim olan Allah biz insanları ikaz eder ki kulak vermek de biz Müslümanlara düşer...

Fırlama olmak için ya da size öyle hitap edilmesi için değil, illaki bir yerlere fırlamak istiyorsanız, eğitim için, okumak için, yardıma ihtiyacı olan insanlar için, vatan dara, tehlikeye düştüğü zaman bir an tereddüt etmeden fırlamak için asla gevşeklik göstermeyin derim... İnsanlara sevginizi fırlatın kimi zaman, aynı şekilde onlarda size fırlatacaktır sevgilerini unutmayın...
( Neye Göre Fırlanıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.07.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.