Günümüzde bir çok insanın kadın olsun erkek olsun başını ağrıtan bir sağlık sorunu, uyku uyuyamamak...  Uyku bu, bazı insanların öyle ha deyince uykusu gelmiyor... Gündüz yaşadığınız, olumlu ya da olumsuz bir takım olaylarda uykunuzu kaçırabiliyor. Ne yapmalı, nasıl yapmalı da uykuya dalmalı...

Kimileri koyun sayar. İyi güzel de koyun sayarak uyuyamıyorsanız, hayvanları çeşitlendirin, derim. Başka sefer keçi sayın ya da tavuk horoz cinsi bir şeyler sayın belki faydası olur... Yatakta kitap ya da gazete okumak da size fayda sağlayabilir... Olmadı hanımınıza ya da çocuklarınızın eline bir masal kitabı verin size okusun. Yok canım artık, o kadarda değil dediğinizi duyar gibi oluyorum. Masal illaki çocuklara mı okunur, büyüklerde sever zaman zaman masalı, yabana atmayalım...

Ilık bir duş ya da yatmadan evvel içilen bir bardak sütün, ayranında büyük faydası olacaktır sizin uyumanıza... Hatta duş alırken sesli sesli şarkıda söyleyebilirsiniz... Ayranı ve yoğurdu da fazla kaçırmayın derim illaki uyku veriyor diye... Yalnız dikkat edin duvarlarınız ses geçirmez ise sorun yok, bir de ses geçiriyor ise üst komşunuzdan fırça yiyebilirsiniz, benden söylemesi...

Başka bir yöntem eğer ki edebiyattan şiirden hoşlanıyorsanız, ezberinizde olan bir şiiri içinizden okumaya kalkın... Aynı şiiri üç beş kere, hatta on kere de okuyabilirsiniz... Olmadı kulaklık ile de dinleyebilirsiniz... Orhan Veli ve Attila İlhanı şiddet ile tavsiye ederim. Can Yücel de gider uyku için o da olur, olmaz diye bir şey yok...

Size uykuyu hatırlatacak televizyonlarda neler varsa, onları da seyredebilirsiniz, radyodan da dinleyebilirsiniz... Hani var ya güzel bir şarkı ''Uyku kardeşim ver elini usul usul damla damla.'' diye de gider, biraz o da uyku verir...

Matematik ile aranız iyi ise, kafanızdan hesap makinesi kullanmadan problem çözmeye çalışın. İşte bir musluk havuzu saniyede iki metreküp su akıtmak sureti ile iki saatte dolduruyorsa, havuzu boşaltmaya yarayan musluk da bilmem kaç metreküp olarak kaç saatte boşaltacaktır, filan gibi... Ya da Alinin yaşı Ayşe'nin yaşının iki katından üç fazla olduğuna göre, filan gibi bir şeyler işte... Bana hiç gelmez tabi ki bu yöntem, matematik ile aram hiç iyi olmadığından...

Son bir yöntem ki çok etkili ve de yetkili, etkisi de kanıtlanmış dünya standartlarında bir yöntemdir. Açıklayınca siz de bana hak vereceksiniz. Televizyonları açın hangi siyasiye denk gelirseniz gelin, onun memleket üzerine nutuklarını sonuna kadar dinleyin, hatta videoya çekin tekrar tekrar izleyin derim. Yok yine olmuyorsa en iyisi bir psikologa gidin, başka da bir şey yapamam ben size...
( Uyku Problemi Olanlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.