Hayat Bizi İnce Elekte Elerken En Güzel Saf Halimizle Hakka Varmamızı Söylerken…


 hayat ince elek ile ilgili görsel sonucu


Hayat bu yaşadığımız, namert karşısında bileğimiz bükülmesin diyerek bir ömür çaba güç sarf ettiğimiz bir hayat... Kimisi zenginlik yeme peşinde, kimisi bir lokma kazanıp paylaşmak niyetinde, ameller niyete göredir, buna bakarak kazanan kaybeden çıkar ortaya. Kimisi dünyayı kimisi ahireti kazanmak derdinde, kimisi pirzolayla etin, kimisi gönüllere girmenin telaşında…
 
Görünen köy kılavuz istemez gel gör ki gelen zengin kelli felli ise (bende kelim benimle alakası yoktur) her adımda bir kılavuzu yalakası çok olur!
 
Halimizi anlatayım kim dinler kime
Yürekler parçalanır baksana lime lime
Kalmadı artık söylenecek tek bir kelime
İstediğin kadar uzat varmaz kimse bu ele
 
Aslında bu hayatla, gönüldeki sevgiyle aşkla kana kana pınar sularını içmemiz gerekirken, çölde kalmış mecnun gibi suya hasret kalıyoruz! Söylemek istediğimizi söylediğimizi anladıkları anda insanoğlu mutlaka sözü değiştirmek için araya yüz kelime söz sokarak, konuyu değiştirir! Veremediklerimiz gönlümüzde çürürken, verdiklerimizde hem bizi hem de âlemi yakmaktadır!
 
Nasıl geldik biz böylesi bir ana
Hasretle yokluk değiyor cana
Aşkı sevgiyi istediğin kadar anlat ona buna
Hemen gidiyor kem söz gibi zoruna
 
Öyle ise ne diye geldik bu âleme ne diye?
Hasreti ıstırabı kimler etti bizlere hediye
Ulaşılmaz olur mu en kolay olan bu sevgiye
Feryat eder gönül aşka gel gel diye
 
Mürekkebe gözyaşını karıştırarak yazmakta fayda etmiyor günümüzde, insana gönüle doğru yolculuk yapmayınca, insanlık yalnız kalarak kendini insanlığını unutuyor! Dünyaya meyilli mal mülk kazanmaya yığmaya yığdığını heba etmeye çürütmeye meyil olunca elde var sıfıra sıfır.
 
Manayı bilirsen mana hoşluktur
Manasızlık dersen bir boşluktur
Manadan gerisi dersen yokluktur
Yoklukla yok olanın hali pokluktur
 
Gülveren’im umutlarımı yazdım erişemedim
Güzelliklerle yaşayalım dedim eremedim
Mutlu mesut bir kul göreyim dedim göremedim
İşte geldik işte gideriz hakka ne söyleriz bilemedim
 
Hayat bizi ince elekte elerken, en güzel saf halimizle hakka varmamızı söylerken, bizler nedense hayatı âlemi yok et öyle terk et git, şeklinde anlıyor! Bende yalanım dünya derken yalan, bir bak gidenler ne götürdü nedir geride kalan, derken biz duymazdan gelerek geride kalanına hücum ederek elde etmenin peşinde koşarak yaşıyoruz, Rabbim bizi bu uykudan ıstıraptan uyandırsın, kendisine giderken gönlümüzde amellerle, gülüşlerle varanlardan eylesin, âmin, selamlarımla.
 
Mehmet Aluç

( Hayat Bizi İnce Elekte Elerken... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.