Oturdum Yine Cevabı Zor Soruları Bu Defa İmanla Aşkla Sordum,  İmanla Aşkla Cevap Aldım… Aslında Her Şey Kolayda Zor Yapan Yine İnsanoğlu!
 


gülümseten cevaplar aşk ile ilgili görsel sonucu


1-Fotosel lambalar yandığı zaman hareket olmayınca sönüyor, yanması için her an hareketli olmak zorundayız, bu insana yük oluyor, neden?
 
1 El Cevap: İnsanın insan olabilmesi için, içinde bir şeylerin var olması ve yüklenilmesi gerekiyor yoksa içi boş insanda bir hareket ve bereket olmaz! İnsanın gönlüde aklı da duyguları da aynı fotosel lamba gibidir, içinde iman ve aşk merhamet olmayınca, bir süre sonra maalesef sönüyor ve insanı karanlıkta bırakıyor, artık ne kadar hareket edersen et bir daha yanmıyor, etrafı aydınlık olmuyor, ah bir fark edebilsek anlayabilsek…
 
2.Evde cep telefonumuz kaybolunca ikinci bir telefon olmadan diğerinin yerini bulamıyoruz.
 
2 El Cevap: Her şey bu âlemde aynısıyla mevcuttur ve aynısı ile yan yana gelince tamam oluyor. İnsan tek başına bir işe yaramıyor iki kişi olunca zorlukların üstesinden gelebiliyor.
 
3.Bozuk yolar ve kaldırımlar bozulunca hemen neden yapılmıyor?
 
3-El Cevap: İnsanoğlu da böyledir bozulunca düzelmesi için zamana bırakılıyor düzelmesi ve hatasını anlaması için. Ayrıca bozuk kaldırım ve yollar insana doğru yürümeyi düşmeden yürümeyi öğretiyor, insan bu nedenle doğru olmanın da nasıl bir duygu ve his olduğunu yaşayarak anlıyor. Ah bir fark edebilsek anlayan olabilsek, bir gün inşallah buda olur…
 
4.Uyumayı beklemek uykunun gelmesini beklemek sevgiliyi beklemek sırayı beklemek mezarda beklemek… Neden hep beklemek var?
 
4.El Cevap: Beklemek, insanın boş vakit dediği bu anları nasıl ve ne ile doldurduğunun ölçülmesi ve anlaşılması içindir. Sevgili beklemek âşık için mutluluktur, gelen yolcuyu beklemek sevinçtir, sırada kuyrukta beklemek insanların hakkına tecavüz edilmesin diyedir. Mezarda beklemek, mezarda kalan ruha kılıf olan bedendir, canlı olan ruh Rabbinin yanında bekler, hesap gününü…
 
5.Kaybolan telefonu diğer bir telefonla çaldırarak bulunuyor da kaybolan cüzdan başka bir cüzdanın yardımıyla buluna bilinir mi?
 
5 -El Cevap. Evet, buluna bilinir yalnız merhameti imanı olan toplumlarda buluna bilinir. Sabah çıktın evde dolmuşa bindin elini attın cebine eyvah cüzdan yok. Belli ki evde bırakıldı veya elini attın yok eyvah cüzdan kayboldu ne yapacağım? Arkadaşına, cüzdanını çıkarır mısın dedikten sonra arkadaşın cüzdanında ihtiyacın kadar aldın, arkadaşın gülümsedi eyvallah, vardın markete aslında bu şekilde markete gidilmez çünkü tekme tokatla çıkarırlar, biz imanı kuvvetli merhametli yolu takip ederek gidiyoruz… Kardeşim cebimde fazla yok bana şunlar şunlar lazım cüzdanımı kaybettim deyince, kör mü sahip çıkaydın denilmez, gülümseyerek istedikleri verilir. Eve geldin hanım sana bir şeyler söyleyecek gibi. Bey bunca şeyi nasıl aldın, dün pantolonu değiştirirken cüzdan yatağın altına düşmüş, temizlik yaparken buldum, olur mu neden olmasın bu yol takip edilirse olur kardeşim, ama samimiyet çok önemli bizler bunun içine limon sıka sıka ekşittik… Gönülde iman ve aşk olunca her şeyler güzel oluyor olmayınca hiçbir şey güzel olmuyor… Zor olandan kaçmak yerine pratik olanını bulsak… En ince detayına kadar insanları soymayı düşünmek yerine, onlarla mutlu yaşamayı çalışarak emek harcayarak çalışmayı denesek… Hayatı bırakmak yerine kolundan tutulacak hale getirsek… Sek sek uzar da gider… Bir amaç uğruna insana yararlı bir amaç uğrunda yaşayan olmak, insanın ve insan olmanın gereklerindendir… Bir fark edebilsek anlaya bilsek, bir gün bu da inşallah olur… İnsanın hayatını kolaylaştıracak sonuca odaklansak imanla aşkla sevsek gerisi teferruat olacak, vesselam, selamlarımla.


Devam edecek inşAllah


Mehmet Aluç

( Oturdum Yine Cevabı Zor Soruları Bu Defa İmanla Aşkla Sordum... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 7.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.