20. Yüzyılın en büyük icatlarından birisi kabul edersiniz ki televizyon ve sinemadır... Bu sektörde dünya üzerinde çalışan milyonlarca insan var. Kimisi sanatçı, kimisi kameraman, kimisi başka başka branşlarda sanata ve görselliğe katkıda bulunuyorlar... Amerikan Sinemasının kalbinin attığı Hollywood aynı zamanda dünya sinemasınında bir numaralı merkezi durumunda... Orta Düzeyde Bir ülkenin ihracat kalemi kadar dünyaya dizi ve film pazarlıyorlar... Millette bayıla bayıla izliyor bunların çoğu zaman şiddet içeren, aksiyon dolu filmlerini...

Yakın zamandan beri sizde televizyonlarda ve sinemada gözlemliyorsunuz, sigara ve alkol bulunan sahnelerde, sigaranın ve içkilerin üstünü buzluyor arkadaşlar... O sigaranın ve içkinin içildiğini görseniz de kendinizi göremiyorsunuz, ama yine de anlıyorsunuz orada içki ve sigara içildiğini...

Buraya kadar eyvallah, anladık, gençleri çocukları, içkiden ve sigaradan korumak ne kadar güzel, ne olumlu bir davranış, takdir ediyoruz tabi ki tüm yüreğimiz ile... Ancaaaak ağırlıklı olarak Amerikan Filmleri ve yerli diziler ile filmlerdeki şiddet ögelerini nereye koyacağız, bu yasaklar içinde... Bu dizilerde ve filmlerde şiddeti gören çocukların bilinçaltı bu sahnelerden azami derecede etkilenmeyecek mi?

Adam makineli tüfekle dalıyor insanların arasına, tarıyor etrafı, on beş yirmi kişiyi yere seriyor. Bunu seyreden çocukların ve gençlerin halini bir düşünün... Her ne kadar uyarıcı logolar varsa da, anne ve babalarında bu logolara çok dikkat ettiklerini zannetmiyorum... İnşallah yanılıyorumdur...

Sinemacıları ve televizyoncuları daha aklı başında diziler ve filmler çekmeye davet ediyorum. Sürekli şiddet içeren dizi ve filmleri çok da küçük yaşlarda seyreden çocuklarda illaki büyüyünce şiddete kıyısından köşesinden bulaşacaklardır...

Aksiyon filmleri, kavga, dövüş, savaş filmleri yapacağınıza, insan ruhunu okşayan, insana, hele de çocukların duygusal dünyasında katkı yapan filmler ve diziler yapmaya gayret gösterin... Bırakın mafyavari dizleri artık... Oyuncular böyle senaryolarda oynamayı katkı yapmayı bir kere daha düşünsünler etraflıca... Toplumda yaralar açan bu tip diziler RTÜK tarafından sıkı bir şekilde denetime tabi tutulmalı... Yazık olamasın, ne gençlerimize ne de çocuklarımıza...
( Rakı Viski Sigara Bir De Silah başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 8.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.