Hani karşımızda ki insan konuşurken, anlattığını anlayamadığımızda, yoksa felsefe mi yapıyorsun deriz. Pek bu felsefe nedir? Felsefe, insan içindeki derin düşüncenin ürünü fikirleri ortaya çıkarır, mizahında yeni ideolojileri üretir, devrimleri yapar, tat alma kültürünü değiştirir, varışa farklı yol bulur. Elbette ırmak akmayı bilir ama aktığı yeri seçemez. Felsefe, su olsa o su aktığı yeri kendisi seçer, vücutta damar, toprakta kanal, aşkımıza yar olur. 


Felsefe bir düşünce ürünüdür, o düşüncenin altında zengin bir ilim, geleneklere bağlılık, sözcüklerinde cömertlik vardır. Felsefe, hep en güzelini arar, huzura en kısa yoldan ulaşmayı hedefler… Tartışır ama kimse onlara akıllı demez. Çünkü hep bilinmeyen, tanıdık gelmeyen, alışkanlık olmayan, çocuğun konuşması gibi safidir. 


Felsefe, sanatın içindedir, çalınan müzik aletinin yeni bestesi, yazılan satırları eskimeyen mektuplardır. Bir romanın cümleye sığdığı özettir. Tıpkı Kur’anın özeti Fatiha suresi gibi… Duadır da!


Felsefe, bir buluşun efsanevi hikayesidir. Eğer felsefe olmasaydı, teknoloji olur muydu ki, asla… Yaşamımızı kolaylaştırır. Çamaşır makinesini yapana deli deriz ama onu kullandığımızda icat edene dua ederiz. 


Felsefe, yaşam biçimini belirler. Asla içinde Allah’a isyan yoktur. Aksine yaratılmışlığı derinleştirir. Yokluk dediğimiz fenaya vardırır ve Allah’ın bilmediğimiz daha derin ilimlerini öğrenmeye ve yaşamaya devam ederiz. Felsefe, sıradan insanların asla bilmediği ilimleri oldukça sıradışı yaşatır. Eğer dindarsa felsefe, gerçek bir yaşama erer. 


Felsefe ölmeyen ve kalıba sığmayan ucu açık bir yoldur. Her an keşif peşindedir. Yenilikleri bulmaya yönelir. Maddesel bir karşılığı olmayan, belki de hayal ürünü gibi görünür. Çocuğun oynadığı oyuncağını anlamayan bakış açısıdır, seyircisi…


Felsefe bir piramitin sivri ucudur. Onunla haşır neşir olan o kadar az kişi vardır ki…En yukarıda oluşu ve çok az insanın orada meşgul görüntüsü, altında ki insanları ezmeyecek kadar hafif ve gizli duruşu sayesinde hiç kimseyi onları görmek için yukarı baktırmaya merak ettirmez. Toplumda yok gibidir. Sonuçta felsefe, bir bilinmeyen yoldur. İnsanlar arasında yoktur, ama sırda değildir. 


Felsefe yokluktur, var olmaya insanlar yaşadıkça başlar. 


Saffet Kuramaz      

( Felsefeyi Seven Var Mı başlıklı yazı safdeha tarafından 9.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.