Yanıyor… Ormanlarımız yanıyor. Bize oksijen veren, yağmurları çağıran, yeşilliği ile büyüleyen ormanlarımız, can damarımız yanıyor. Kim kibrit çalar ve yakar ki… Hangi hain buna sebep olur, doğa cinayetini işler ki… 


Sanki planlanmış gibi… Sırası gelen ormanı yakıyorlar. Antalya, Muğla da derken şimdi Çanakkale’de… Şimdi şehitlerin uyuduğu o mübarek topraklarda! Nedendir bilinmez, yangın yayılmıyor, bir hat üzerinde ilerliyor da! Ancak ne olursa olsun yanıyor… Asırlarca zor yetişen, içindeki böcek ve hayvanları ile yanıyor!


Gezi derken Kaz dağında ağaçlara katliam yapılıyor, kesiliyor diyen gruplar, nedense bu yangınlara sessizler. Pankart açıp, kim yakıyor bu ormanları diye yürümüyorlar? Kimseden hesap sormuyorlar… Hani duyarlılardı ya! Kaz Dağı diye ağıt yakanlar neredeler? Kaz Dağında altın çıkarılıyor, yanan ormanlardan bir şey çıkarılmıyor ki, yani sebep bu mu? Yani Vatanın büyümesini ve güzelleşmesini istemeyenler mi var? Üç beş kişinin yürüyüşü ile milyonlarca vatan evladının refahını ve yaşamasını neden istemezler ki? Başka bir vatanları mı var ki?


Ağaç, bizim nefesimiz… O olmazsa nefes alamaz ve yaşayamayız! O olmazsa, sanatçılar, şairler, yazarlar ilham alamazlar. O olmazsa, binbir çeşit çiçeğin armonisini seyredemezler, koklayamazlar… O olmazsa, inorganik manzara kalır geriye! O olmazsa, organik örneklerde kalmaz, gerçek yaşam içinde… Onu sebep olmaksızın kesmekte, yakmak da katliamdır. İnsanı ve canlıları öldürmektir. İnsanın hayallerini yok etmektir… Onu yakana insan diyebilir miyiz? 


Yanan ağaç hışırtısı, onun feryadı…

Bu görüntü kimin olabilir ki muradı? 

Hangi ayna tükürmez yüzüne görse suratını!

Bu yangını seyrederken haz mı alıyordur

Vicdanı hiç mi rahatsız değildir?

Bilsem de alsam pusatımı,

Sürsem üstüne kıratımı!


Maalesef yanan ağaçlarımız da şehit olmuşlardır… Çanakkale’de dalgalar vuruyor taşlara

Karalar bağlıyor insanlar başlarına!

Ateş sıçradı gözümden akan yaşlara…

Allah rahmet eylesin… Başımız sağ olsun Milletimin, şu Bayram gününde!


Saffet Kuramaz

( Çanakkale’de Orman Yanıyor başlıklı yazı safdeha tarafından 11.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.