“Bir toplumda eğer zekat vermeyen kalmazsa faizli para-kredi almaya gerek yoktur…”


Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank'ın yaptığı faiz indirimi, konut kredisine talebi canlandırdı. 9 Ağustos 2019 Cuma günü itibariyle 3 kamu bankasına faizli para-kredi almak için 34 bin başvuru ile 5,9 milyar TL'lik talep gelmiş. 


Kredi kartı borçlusu milyonlarca insan…


Affedersiniz, biz Müslüman bir ülke miyiz? Yoksa şu ayeti okumadık mı? 


“Faiz yiyenler tıpkı şeytanın çarptığı kimsenin kalkışı gibi kalkarlar. Bu, onların 'Alışveriş de faiz gibidir.' demelerindendir. Halbuki Allah alışverişi mübah, faizi ise haram kılmıştır. Her kime Rabbinden bir talimat gelir, o da faizden vazgeçerse, daha önce yaptığı muamele kendisi için geçerlidir, hakkındaki hüküm de Allah’a aittir. Her kim tekrar faizciliğe başlarsa, işte onlar cehennemliktir, hem de orada ebedî kalacaklardır.” (Bakara, 2/275)


Soruyu yanlış sordum, çünkü kimse Kur’anı okumuyor, peki ne yapıyor, falan profesör, falan siyasetçi, falan şeyh veya imam ne diyor ona bakıyor. O ne derse, ona inanıp onun dediği gibi amel ediyor.


Tamam faiz haram ama kimden bu şartlarda borçlanalım, yeni ev almak, araba almak, yat almak, iş kurmak istiyorum diyenlere ise cevabım şu olmalıdır.


Herkesin kazancını bilen devleti yönetenler, onlardan zekatını almalı ve ihtiyaç sahiplerini belirlemeli, gerçekten zekata ihtiyacı var olanı tespit edip onlara mesela ev alması için para vermeli, verdiği para zekat olduğu için, geri dönüşü de olmaz. Yanlış anlamayın, devlet yine gelir vergisini almaya devam edecek ve onu da devletin büyümesinde kullanacak. Zekat, kişinin kazancının en az kırkta birini vermesidir, daha fazla vermesi takvasını gösterir. Bugün Kur’ana göre yönetilmediğimiz için böyle bir çalışmayı devlet yapamaz. Demokrasinin gereği bu… Kişiye sorsanız Müslüman’ım der ama zekat vermeye geldimi, üstelik Allah bunu farz etmesine rağmen, bunu vermek haksızlık değil mi, der gibi çoğu kimse kendisi insiyatif kullanarak, vermek istemez. Devlet de Kur’ana göre yönetilmediği için bunun sorgusunu yapamaz. Zekat vermeyince zenginden fakir hakkını alamıyor, zalimin kölesi oluyor maalesef…


Zekat ayeti ne diyor, Kur’andan bakalım.


Faizin, kredinin hükmünü yok edecek zekât lafzı ile geçen 30 ayet-i kerimeden 26 adedi namaz ile birlikte kullanılmaktadır. Zekâtı ifade eden ayetlerin 8’i Mekkî, 24’ü ise Medenî ayetlerdir.


“Sizin dostunuz ancak Allah'tır, Resûlüdür ve Allah'ın emirlerine boyun eğerek namazı kılan, zekâtı veren mü’minlerdir.” Maide, 55


Yani kişi zekat vermiyorsa dostumuz olamaz.


“Onlar zekâtı vermeyen kimselerdir. Onlar ahireti de inkar ederler.” Fussilet, 7


Ahireti inkar etmek, yani imanın 6 şartından birisi Ahirete imandır- Yani zekat vermeyi ret ederek imanım yok diyorsun.


"Onların mallarından, onları kendisiyle arındıracağın ve temizleyeceğin bir sadaka(zekât) al ve onlara dua et. Çünkü senin duan onlar için sükunettir-onların kalplerini yatıştırır. Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.” Tevbe, 103


“İnsanların mallarından artsın diye, verdiğiniz faiz Allah katında artmaz. Ama Allah'ın yüzünü (rızasını) isteyerek verdiğiniz zekat ise, işte (sevablarını ve gelirlerini) kat kat arttıranlar onlardır.” Rum,39


Zekat vermeyerek, kirlenmiş malını temizlemiyorsun… Böylece malın kir içinde aklanmıyor ve artmıyor.


“Sadakalar (zekât gelirleri) ancak şunlar içindir: Yoksullar, düşkünler, sadakaların toplanmasında görevli olanlar, kalpleri kazanılacak olanlar, âzat edilecek köleler, borçlular, Allah yolunda (çalışanlar) ve yolda kalmışlar. İşte Allah’ın kesin buyruğu budur. Allah bilmekte ve hikmetle yönetmektedir.” Tevbe, 60


Zekatı kim alır ve dağıtır, kimlere verilir ayet açıkça açıklamıştır da…


Allah’tan hakkıyla korkanlardan olmak dileğiyle!


Saffet Kuramaz

( Zekat Verilen Toplumda Faizin Adı Olmaz başlıklı yazı safdeha tarafından 21.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.