Yıllar önce internet sitesinin birinde turizmci bir vatandaş yurt dışındakilere sitem ediyordu: ”siz Avrupa’da Türkiye’yi nasıl anlatıyorsunuz ki, Batılılar Türkiye’ye korka korka geliyorlar?” Cevap vermiştim: “bir otobüs kazasında 25 veya 30 yolcu ölürse, bir terör saldırısında 50 askerimiz, gencimiz, canımız, ciğerimiz şehit düşerse veya terör köy baskınında köy halkının yarısının canına kıyarsa eğer bunların haberi gazetelerde, televizyonlarda veya radyolarda yayınlanır. Bu haberleri duyan, gören veya okuyanlar da elbette korkarak Türkiye gelirler!”

Aradan yıllar geldi geçti, ülkemde artık bir otobüs kazasında 25 – 30 kişi can vermiyor, terör kolay kolay eskisi gibi kan akıtamıyor.  Çok şükür, Türkiye bu yönüyle Hollanda basında pek yer almıyor.

Şimdiye kadar kimse bana: “Türkiye’ye tatile gideyim mi?” diye sormadı ama şu günlerde bir soran olursa cevabım kesinlikle: “ sakın gitme “ olacaktır! Nedeni, bugün memleketimde yaşanmış bir cinayettir.

 

Olay, haberlere göre özetle şöyledir:  Karaman’da magandanın biri yayaya yol vermez. Yaya, hızla üzerine araba sürülmesine tepki gösterir. Maganda bu tepki karısında durur, arabasından iner ve yaya ile tartışmaya başlar. Daha sonra yayayı bıçaklayıp öldürür ve olay yerinden kaçıp gider!

Yaya, nasıl tepki gösterdi, tartışma nasıl gelişti bilemem ama hızla giderken duracaksın ve adamı bıçaklayıp kaçaksın… Bu cinayetin makul bir izahı olamaz!  Maalesef ülkemde buna benzer her gün çok sayıda olay yaşanır. En basit bir tartışmada bile artık kan akıtılır.

Eskiden de mi böyleydi bilemem ama son zamanlarda dikkatimi çeken medyadaki şiddet haberlerinin çokluğudur. Belki de 10 haberden en az 3’ü şiddet içeriklidir. Yolcu kavgası yapan minibüsçüler, müşteri kavgası yapan pazarcılar, yol kavgası yapan sürücüler vesaire vesaire. Hatta bayramda bile kavgalar, gürültüler,  adam bıçaklamalar, vurmalar hız kesmiyor artık. Evet, son bayramda “neden benimle bayramlaşmıyorsunuz ulan!” diye çıkan kavgadaki bıçaklama olayının haberini bile okudum.

Gündelik takip ettiğim haber sitesinin dikkatini çok şiddet içerikli haber yayınlandığına çekip bunun yanlış ve çok zararlı olduğunu izah ettim. Haber müdürüne gönderdiğim yazı:

 

Merhaba müdürüm,

 

Hayırlı bayramlar.

 

Daha öncede de yazdım, bir daha yazayım dedim çünkü bir teklifim var: kavga haberlerini ayrı bir bölümde yayınlasanız? Mesela: gündem, dünya, Türkiye, ekonomi, spor veya magazin gibi bir de kavga haberlerini ayriyeten yayınlayabilirsiniz. Hatta bu bölümü: yumruklu, tekmeli, yumruklu-tekmeli, taşlı, sopalı, bıçaklı, kamalı, palalı, tabancalı ve tüfekli diye de ayırt edebilirsiniz.

 

O kadar çok kavga haberi veriyorsunuz ki, insanların psikolojisi ne olur diye aklınızın ucundan bile geçmiyor galiba. Sonrada kalkıp pişkince: “vatandaş neden saldırgan, neden hırçın?” filan diye sorup sorguluyorsunuz!  Sorumsuz medyanın katkılarıyla efendim!

 

Medya,  reytingi yükseltebilmek yani üç beş kuruş fazla kazanabilmek için veya daha başka kötü niyetlerden dolayı toplumu durmadan germektedir. Bunun sonucunu hepimiz çekiyoruz. Her gün en ufak bir kıvılcımda patlayanlardan, yaralananlardan hatta hayatını bile kaybedenlerden geçilmiyor artık.

Yine başa dönüyorum, bana şu günlerde Türkiye’ye gitmeyi soran bir Hollandalı olursa cevabım kesinlikle şu şekilde olacaktır: “sakin Türkiye’ye gitmeyen çünkü orada binlerce: bıçaklı, palalı, silahlı, sopalı maganda, psikopat, sadist, saldırgan mahlûk var. En ufak bir sorunda, tartışmada veya kazada hayatınızdan olabilirsiniz. En beteri, bu mahlukların bazıları sağlık kontrolünden geçtikten sonra savcılığın talimatıyla serbest kalır…. 

 

Abdullah konuksever

 

Not: sayın müdür cevap vermedi.

 

 


( Türkiye’yi Nasıl Anlatıyorsunuz? başlıklı yazı hotamisli tarafından 21.08.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.