“Neyin digital ve kripto bankacılığı?”
Dijital Bankacılık, herhangi bir fiziksel alanda faaliyet göstermeden dijital kanallardan tüm bankacılık işlemlerini gerçekleştirebileceğiniz yeni bir bankacılık deneyimi şeklinde karşımıza çıkıyor. Dijital kanallarda hesap işlemleri, para transferi, kredi kartı işlemleri, kredi kullanması, fatura ve kuruluş ödemeleri, döviz, fon ve hisse senedi çok sayıda işlemi yapabiliyorsunuz. Bu nedenle banka şubelerinde sıra beklemeye, çağrı merkeziyle görüşmenize gerek kalmadan çok sayıda işleminizi anında gerçekleştirebiliyorsunuz.
Dijital kanallarda şube ve öteki masraflar olmaması nedeniyle bankalar müşterilerinden hesap işletim ücreti ve para transferi gibi bir ücret talep etmiyor. Müşterilere özel faiz oranları ve kampanyalar sunularak dijital kanalların kullanımını arttırmaya yönelik çalışmalar yapılmakta. Yastık altı dolarınızı bozdurun tl mevduata yatırın % 25 net faiz alın. 2 ay sonra faizleri % 19 a düşürün stopajı da 5 den % 15 e çıkaran bir idarede neyin digital ve kripto bankacılığı?
Yeni nesil ödeme sistemleri ile kredi kartı ya da banka kartınızı cüzdanınız da taşımanıza gerek kalmıyor. Kart bilgilerinizi kimseyle paylaşmadan temassız bir şekilde ödeme yapabiliyor, Bu kadar hızlı gelişen bir bankacılık sisteminde en çok işlem mobil cihazlar üzerinden yapılacak. Yani paranı yatır gerisini merak etme sen!
Banka kartlarımız, sanal kartlarımız veya sanal ortamada yaptığımız her işlem yıllardır büyükler tarafından izlendiği haberleri yaygın. Varsın özel hayatım yanında yatırımlarım, para hesaplarım da kontrol edilsin. Bankaların kasalarından fiziksel olarak paralar çıkmadan, sanal olarak paraları harcıyorduk ve bir bakıma bu paralar da kripto paralardı. Bankalar bizim adımıza kağıt üzerinde kayıtla yetiniyorlardı.(Offshore ve sanal hazine bono kayıtlarını İmar Bankası ve diğer bankalar nasıl hiç ettiyse, yatır paranı digital ortama gör gününü) İşin uzmanı, kripto paraların dünyadaki diğer para birimlerine nazaran bu kadar çok ilgi görmesinin ve sevilmesinin en temel nedeni olarak, herhangi bir hükümet veya merkezi otorite tarafından henüz. yönetilemiyor olmasına bağlıyor. Bakın ilgili metinde “henüz hükümetler tarafından yönetilmiyor”u da metnine eklemiş. Siber atakla hesapların hacklanmesini önleyici bir güvenceleri var mı? Yok! Modern saadet zincirine mi çekiliyoruz ne? Hesabımın içi boşaltıldığında olmayan iç ve dış hukukuk sistemi mi bizi kurtaracak? Bu işlemlerin hukuki ve güvenliği açıklanmadan devletçe ne prosçdür uygulanacağı bilinmedem Bitcoin ve benzer sanal işlemlere halk yönlendiriliyor.
Bitcoin, Sahoshi Nakamoto takma ismini kullanan bir kişi veya grup tarafından geliştirilen, açık kaynak kodlu bir yazılım. Bir çok söylenti dolaşıyor olsa da şu anda net olarak bu ismin karşılığının kim veya kimler olduğu bilinmiyor.”İyi iş ortadan kaybolan bankalar dururken bir de kimliği belirsiz bir kişinin hesabına yastık altı dolarlarımı gözümü kapatıp yatıracağım. İstenen bu sanki?
Kripto paradendiği zaman aklınıza direkt bitcoin geliyor olabilir; ama 1000’den fazla çeşit olduğunu bilmelisiniz. Bu paralar; dijital ortamda geliştirilen, yazılım uzmanları tarafından yüksek performanslı bilgisayarlar tarafından üretilen, bir merkez bankasına ve aracı kuruma ihtiyaç duyulmadan transferi yapılan alış veriş araçlarıdır. Kripto para birimlerinin devletler tarafından tehdit olarak algılanmasının nedeni ise kara para aklama, vergi kaçırma gibi illegal işler için çok rahat kullanılabilmesi. Bu paralar sanal defterlerde tutulduğu için ve bu defterler de bir bakıma bölünmüş şekilde milyonlarca kullanıcının bilgisayarında yer aldığı için merkezi bir otorite tarafından takip edilemezler. Bu da hükümetlerin önünü kapatan bir şey. Bakın,Kuzey Kore banka ve kripto para borsalarından 2 milyar dolar çalmakla suçlanıyor. Dıgıtal bankacılıkla Hong Kong ta bir gayrimenkul satışından hisse alınabilecekmiş.
Banka mevduatlarına el konulacağı söylenen bir ülkede, Offshore bankacılıkla mevduatları hiç edilen mağdurları, T. Özal’ın ABD den getirdiği Banka Genel Müdürü prensleri bir gecede bankayı soyarak ABD ye kaçtığı, banker Kastelli!den parasını kurtarmak için makam arabasını Ankara/Kızılay’da bürosu önüne çıkarıp acele bürosuna çıkıp parasını kurtaran zamanın Başbakanı Sadi Irmak’ı bu ülke sanki yaşamadı.İsmini hepiniz bileceksiniz bir Türk bankası banka kayıtlarında dolar 4.15 iken bir gecede 3.70 den 8 milyarlık satış gerçekleştirilmesi işlemimi bir başka ülke bankasında gerçekleşti? İşçi çıkarıp üretimi bırakarak bir gecede Repo’dan % 7000 faiz alan sanayicisi olan bir ülkede neyin digital ve kripto bankacılığı?
Erdil Ünsal

Formun Üstü



( “Neyin Digital Ve Kripto Bankacılığı?” başlıklı yazı erd44 tarafından 11.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.