TÜTEN ÇAYEVİNDE EDEBİYAT SOHBETİ

                Ahmet AYAZ

          Gaziantep Güneş Gazetesi 24.9.2019

        

 

       Tüten Çayevindeki edebiyat, sanat ve çay sohbetinde oturup kalktığım bir çok  sanat severlerin hal ve hareketleri bana Türk Edebiyatı Dergisindeki değerli şair Halil  Soyuer’in bir yazısını hatırlattı. Rahmetli Ahmet Kabaklının yayımladığı 1993-94-95 yıllarında Türk Edebiyatı Dergisinin yazı işleri müdürü Gazi Altun idi. O zamanlarda, Türk  Edebiyatı Dergisi bana  aralıksız olarak  ücretsiz gelirdi. Ahmet Kabaklı öldükten sonra da tam bir yıl geldi. Abone ücretini bugün yarın derken tembelliğimin neticesinde dergi göndermeleri de bitti.  Zaman zaman da sözü edilen  dergide şiirlerim yayımlanırdı.

       Fakat Türk Edebiyatı Dergisini elim  alır almaz, hemen Halil Soyuer’in sohbet yazılarını arardım dergide. Birgün bir sohbet yazısında şöyle diyordu, Halil Soyuer. “Şemsi Belliyi Adliyede gördüğünüzde harika bir hukukçu, sınıfta ders verirken gördüğünüzde mükemmel bir edebiyatçıydı. Onu övenler, onun adı yurt dışına ulaşınca kıskanmaya başladılar. Ankara’da tek katlı ve bahçeli bir evde ikamet ediyordu. Evin bahçesindeki asma üzümlerinin  altından başını eğerek geçerdi. Fakat üzüm salkımlarından bir tanesini koparıp yemezdi. Ancak biz Rıza Polat Akkoyunlu ve kendisi bir araya gelip de bize içki sofrası kurulunca

O üzümlerden toplar yekar ve  önümüze getirirdi. Biz bu  üzümleri içki masasında meze  olarak yerdik. Sözü edilen sofrada Rıza POLAT  Akkoyunlunun kendi ağzından bir şiirini dinlemez isek, o sofranın tadı  olmazdı” diyor Halil Soyuer.

       Ben de Bu Tüten Çayevini Şemsi Belli’nin tek katlı  asmalı evine benzetiyorum.  Burada İsmail Çelik, Memik Filiker, Ahmet Ayaz, Musa Karaca, Ümit Kitapevinden Seydi Ahmet Bayraktar, Tüten Çayınevinin mensupları olarak görünüyorlar. Bakıp da düşündüğüm zaman bu samimiyeti görüyorum. Arasıra Abdullah Kılıç, Kumru Dergisi mensuplarından Av. Abdulhadi Bay, Gülhun-Barbaros Ertilav Çifti, Alaedddin Ceylan geliyor. Neşe Cömert de geleceğini söyledi. Emekli müfettiş ve sanatseverlerden Burhan Bilgiç gibi dostlarımızı Tüten Çayevinde görüyorum.

       Tüten Çayevini 30 Ağustos 2019 günü duyarlı bir şair kardeşimiz Fatih Kurt açtı.İnşallah sağlık ve afiyetler içinde nice 30 Ağustoslar yaşarız  bu sözü edilen  mekanda.  Tüten Çayevi  Tepebaşı Mahallesi, Adil Özbek Caddesi No 12/A Şahinbey/Gaziantep adresinde bulunmaktadır. Bu adresi verirken Rahmetli Adil Özbek Hocamızı da rahmetle anmış olduk.  Bu mekanda soğuk ve sıcak Türk malı  içecekler bizi fazlası ile memnun etmektedir. Tüten Çayevine geldiğinizde ilgi çekici bir takım şeyler göreceksiniz. Ben  söylemeyim de sizlere bir sürpriz olsun diye düşünüyorum. Buraya kitap kafe de denilebilir. Geldiğinizde  küçük masalar üzerinde kaydadeğer kitapları da görmeniz mümkündür. Ben buyurun gelin, Tüten Çayevinde çay ve  kahvenin, edebiyat, sanat  sohbetinin tadını çıkaralım diyorum. Çay evimiz biraz küçüktür ama bize yetiyor, buradaki haz ve mutluluk derecesi büyüktür. Yukarıda sözünü  ettiğim Halil Soyuer, Şemsi Belli ve Rıza Polat  Akkoyunlu’nun bestelenmiş ve çok çarpıcı sevda şiirleri var. Şuan  Rıza Polat Akkoyunlu’nun “NÜVEYREM” adlı şiirini bulabildim, aşağıda sizler ile paylaşmak için alıyorum. Hem de bu şiiri okuyunca gençlik yıllarıma doğru yol  alıyorum. Ney de o günler diyorum kendi kendime.
 NÜVEYREM



Uslu dur Nüveyre'm, çıldırtma beni,
Ben artık bildiğin o ben değilim.
Bir başka yağmurla ıslak mendilim,
Kapa pancurları, ört pencereni,
Uslu dur Nüveyre'm, çıldırtma beni.

Neyleyim gözlerin hâlâ yeşilse
Ve hâlâ saçların altın sarısı!
Gel gör ki tükendi ömrün yarısı,
Bilmiyor acımı Nüveyre'm kimse..
Neyleyim gözlerin hâlâ yeşilse...

Döktü yaprağını gençliğim o dal,
Çığlı kirpiklerle başladı güz'üm..
Hohlanmış aynalar koynunda yüzüm!
Ne sevmek isterim artık ne visâl!
Döktü yaprağını gençliğim o dal!


Bir dünya kaybettim, gök bulut bulut,
Elvedâ bahara, yaz'a elvedâ!
Bir çağın masalı anladım sevdâ,
Unut bu şairi, Nüveyre'm unut!
Bir dünya kaybettim gök bulut bulut..

Rıza Polat AKKOYUNLU
__________________

( Tüten Çayevinde Edebiyat Sohbeti başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 24.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.