AHMET AYAZ (HAYATI)


Ahmet Ayaz, Gaziantep’in Oğuzeli İlçesine bağlı Yakacık Köyünde doğdu. Aynı ilçenin Tınazdere Köyü nüfusuna kayıtlıdır. İlkokulu Yakacıkta, orta ve lise tahsilini Gaziantep'te tamamladı.
Çok sayıda ödül ve plaketleri bulunan Ahmet AYAZ, şiir, araştırma, inceleme ve sohbet yazıları ile tanınır. İlk şiirleri, ulusal Yeni Asya ile Hergün gazetelerinde yayınlandı. 1980 ihtilalinde bu gazeteler kapanınca yerel gazetelere ve edebiyat sanat dergilerine yöneldi. Bazı edebiyat sanat dergilerinin yazı kurulunda bulundu, şiir ve araştırma yazıları yazdı. Bazı gazetelerde ise edebiyat ve sanat sayfası çıkardı. Güncel konularda sohbet yazıları ve şiir yazdı. Türk Edebiyatı Dergisi dahil bir çok edebiyat sanat dergileri ve antolojilerde şiirleri yayınlanan şair ve yazar, en son olarak 'Elvan Yayınları'ndan İhsan Işık'ın 2006 yılında yayınladığı on ciltlik resimli ve metin örnekli 'TÜRKİYE EDEBİYATÇILARI VE KÜLTÜR ADAMLARI ANSİKLOPEDİSİ'nde yer aldı.Ayrıca, (2008) Life (2012) Kumru Dergilerinde roportaji, (1998) Alleben dergisinde hayatı ve şiirlerinden kesit y gilerinde ürünleri yayınlanmaktadır. 04 Ocak 2007 (GASED) Gaziantep Kültür Sanat ve Edebiyat Derneği'nin kurucu üyesidir, Atatürkçü Düşünce Derneği, Gaziantep Gazeteciler Cemiyeti, Gaziantep Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği ve İlesam üyesidir.
ayınlanırken, (2014) Maki Dergisine kapak yapıldı. Şiirlerinin bazıları Bülent ÖZCAN tarafından Londrada yayınlanan 80 sayfalık haftalık OLAY gazetesinde, bazı öykü ve şiirleri de, Abbas Abdullah HACALOĞLU tarafından Azerbeycan/BAKÜ de yayınlandı. Şair, 'BALKAN AYDINLARI VE YAZARLARI'nın yayınladığı Türk Dünyasında Atatürk Şiirleri ve Türk Dünyasında Çocuk Şiirleri antolojilerine girdi. Ahmet Ayaz'ın, Askerin Türküsü isimli şiiri 1995 tarihinde Tuğgeneral Zafer ÖZKAN tarafından bestelettirilerek 10. Piyade Tugayı Marşı yapıldı. 2015 öğretim yılında Ahmet Ayaz, Gaziantep Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesinde Doç. Dr. Mehmet Soğukömeroğulları tarafından Esra Güllübardak Tiryaki’ye, 2016 yılında ise Uşak Fen Edebiyat Fakültesinde, Doç. Dr. Arif Yılmaz tarafından Kübra Aksoy’a tez konusu olarak verildi.. Life dergisi başta olmak üzere, bir çok edebiyat sanat dergilerinde defalarca röportajları yayımlandı.

Ahmet Ayaz halen Gaziantep'te yayınlanan Güneş Gazetesinde köşe yazarıdır. Haftalık Türkiyem Gazetesinde olduğu gibi Kumru Dergisi, Gaziantep Life Dergisi başta olmak üzere, bir çok edebiyat sanat dergilerinde ürünleri yayınlanmaktadır. Gaziantep Üniversitesi Edebiyat Fakültesi bölüm Başkanı Prof. Dr. Halill  İbrahim Yakar Eylül 2017 tarihinde (Ahmet Ayaz-Hayatı-Eserleri-Edebi Şahsiyeti) Adı altında 386 sayfalık bir kitap hazırladı.

( Ahmet Ayaz Hayatı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 26.09.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.