Savaş hiç bir milletin arzu etmediği bir durum aslında... Biz çocukken sokaklarda su tabancaları ile birbirimizi ıslatır, mantar tabancaları ile mantar patlatır milleti korkuturduk. Hoş bu zamanda sokakta oynayan çocukta yok, sokak oyunları da yok maalesef...

Şimdilerde bilgisayarlarda çeşit çeşit savaşı çağrıştıran oyunlar var. Bu oyunları çok küçük yaşlarda da oynayan büyük yaşlarda olup oynayan, hatta yetişkinler içinde bile oynayan arkadaşlarımız var. Sordun mu da ''Eeee ne olacak ki kime ne zararı var oyun işte içinde savaşta olsa, tabancada olsa, bombada olsa.'' deyip de işin içinden sıyrılamazsınız...

Biz ne kadar bu tür oyunların yasaklanmasını dile getirsek de milyarlarca doların döndüğü bir arz talep piyasası var ortada... Aslında burada iş birazda duyarlı anne ve babalara düşüyor. Bir şekilde sevgili çocuklarınızın bu şiddet içeren oyunlardan elini eteğini çekmesi lazım. Bunun için gayret göstermeli ebeveynler...

Tabi işin ucunda dünyanın en büyük silah şirketleri ve o şirketlerin bulunduğu ülkeler var. Onlar bu piyasanın daralmasını hiç istemezler... Ancak çocuklarımızın bilinçaltına yerleşen şiddet olgusu da ileride bütün ülkelere toplumsal sorun olarak daha fazla yansıyacak...

Bu tür oyunların yerine çocukların zekasını çalıştırmaya yönelik daha akılcı, daha duygu ve sevgi yüklü oyunlar geliştirebilirler eğer isterler ise o çok büyük bilgisayar firmaları... Bizlerde bu oyunlardan elimizi eteğimizi çekip, çocuklarımıza da sınırlama getirirsek, talep olmadığı zaman, bu piyasa illaki git gide daralacak ve bu oyunlarda zamanla ortadan kalkacaktır...

Savaşın gerçeği de oyunu da bir halt etmez. İnsanlığı kurtaracak tek olgu barış ve barıştan yana olan insanlardır... Mini mini çocukların elinde oyuncak silah bile gördüğüm zaman, inanın çok kötü oluyorum. Hele hele düğünlerde eğlencelerde çocukların eline tabanca tüfek verip de havaya rastgele ateş ettirenleri hiç af etmeyeceğim, bu yanlıştan hemen dönsünler...

( Bilgisayarlardaki Savaş Oyunları Yasaklanmalıdır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.